لیبل و برچسب حرارتی

لیبل و برچسب حرارتی

یکی از پرکاربردترین و ارزان‌ترین نوع لیبل در تمامی صنایع می‎باشد. این لیبل بصورت تک، دو یا سه ردیف در سایزهای متفاوت (6 سایز استاندارد) ارائه شده و در دسترس می‎باشد. اما امکان طراحی و تولید سایز دلخواه نیز جهت تیراژهای انبوه امکان‌پذیر است.

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای نشانه‌گذاری انواع کالاها بکارگیری رول های لیبل حرارتی است. زیرا برای چاپ روی آن‌ها نیاز به هیچ‌گونه کارتریج یا ریبون وجود ندارد، که این مورد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

این برچسب، ظاهری شبیه به لیبل‌های معمول کاغذی و صدفی دارد و می‌تواند دارای خاصیت هر یک از آن‌ها باشد. برای تشخیص خاصیت حرارتی در لیبل‌ها، می‌بایست بوسیله کشیدن ناخن یا جسم نوک‌تیز روی آن‌ها این موضوع را بررسی کرد. به این صورت که در صورت حرارتی بودن لیبل، ردّی به رنگ مشکی روی آن ایجاد می‌شود.

چاپ برچسب حرارتی بدون نیاز به ریبون و کارتریج و به روش انتقال مستقیم حرارت (Direct Thermal) صورت می‌گیرد و به همین دلیل این لیبل‌ها با نام Direct Thermal Label شناخته شده‌اند. در این روش چاپ که توسط لیبل پرینترهای حرارتی و یا سایر دستگاه‌های دیجیتال مجهز به Head حرارتی صورت می‌گیرد، تنها بوسیله انتقال حرارت از هد این پرینترها، چاپ روی لیبل‌ها انجام می‌شود.

عدم استفاده از ریبون باعث کاهش هزینه چاپ در این لیبل خواهد بود. اما بایستی توجه داشت که ماندگاری پایین‌تری دارد. همچنین در برابر عوامل محیطی و گذشت زمان به مرور زمان پاک می‌شود. از طرف دیگر، کیفیت چاپ نیز اندکی پایین‌تر از چاپ بوسیله ریبون روی انواع لیبل خواهد بود.

نکته مهم در رابطه با لیبل‌های حرارتی این است که بایستی آنها را همانند کاغذهای حرارتی از گرما و تابش مستقیم نور آفتاب دور نگاه داشت. در غیر این صورت لیبل، سیاه و غیر قابل خواندن خواهد شد.

6.      کلسترول

اکثر افراد باید مصرف کلسترول شان را به ۳۰۰ میلی‌گرم در روز یا کمتر محدود کنند.
این عدد برای افرادی که کلسترول بالا دارند، به ۱۵۰ میلی‌گرم یا کمتر در روز کاهش می‌یابد.
همچنین باید دقت کنید با افزایش سن میزان کلسترول دریافتی بدن باید کاهش پیدا کند تا مشکلات قلبی و عروقی رخ ندهد.چاپ لیبل

7.      سدیم

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که مصرف سدیم را به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید. دستبند

8.      کربوهیدراتکل

همانند چربی کل ذکر شده روی برچسب، تقسیم بندی مقدار کل کربوهیدرات‌ها مستقیما در زیر آمده:

  • فیبر: یک ماده‌ی غذایی که ۵ گرم فیبر یا بیشتر داشته باشد، یک منبع خوب فیبر است.
    سعی کنید ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر در روز مصرف کنید.
  • قند: قند ذکر شده در برچسب غذایی می‌تواند افزوده یا طبیعی باشد.

لیبل ۳۵*۲۵ تک ردیف ۲۰۰۰ عددی حرارتی آزمایشگاهی که بیشترین مصرف این نوع برچسب در آزمایشگاه ها می باشد از انواع پرفروش برچسب کاغذی میباشد که در صنایع غذایی، آزمایشگاهی، بسته بندی و … کاربردهای فراوان دارد.

جنس کاغذ، ضخامت و چسب آن با سایر برچسب ها کاملا متفاوت است. یکی از کاربرد های تخصصی و ویژه این برچسب بر روی لوله های شیشه ای آزمایشگاه می باشد . لیبل مصرفی این لوله ها باید به گونه ای باشد که به راحتی از روی لوله شیشه ای جدا شود و در برابر سرما و رطوبت مقاوم باشد. لیبل حرارتی ۳۵*۲۵ کم چسب یکی از خاص ترین و پر مصرف ترین برچسب هاست که همانند سایر رول های برچسب های حرارتی برای چاپ بر روی آن نیاز به ریبون وجود ندارد

لیبل آزمایشگاهی  لیبل آزمایشگاهی حرارتی   لیبل شبرنگ  لیبل اسباب بازی  چاپ لیبل صدفی  چاپ لیبل شبرنگ  لیبل آزمایشگاهی   لیبل صدفی  دستبند شناسایی بیمار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا