اصول طراحی لیبل مواد غذایی

اصول طراحی لیبل مواد غذایی

در استفاده از رنگ‌ها ثبات داشته باشید، مثلا اگر در لیبل ادویه از رنگ زرد برای زردچوبه یا سبز برای آویشن استفاده می‌کنید، استفاده از طراحی و رنگ پایدار، چشم بیننده را به محصول شما عادت می‌دهد.

در طراحی لیبل نوشیدنی‌ها مثل لیبل دوغ و شیر، بهتر است محتوای داخل معلوم بوده و لیبل بر پیرامون بطری استفاده شود. اگر مایل به استفاده از بطری رنگی هستید، بهتر است بطری هم به رنگ روشن یا سفید باشد.

یا در لیبل آبمیوه‌ها، به استفاده از ‌هارمونی رنگ مطابق با محتوای محصول دقت کنید، مانند رنگ زرد برای نوشیدنی آناناس یا موز.

 رنگ: پیش از چاپ لیبل موادغذایی، مطمئن شوید که رنگ لیبل‌تان متناسب با بسته بندی محصول شماست. این تناسب زمانی شکل می گیرد که هم نوشته های روی برچسب خوانا و هم محتویات محصول قابل تشخیص باشند.

فونت نوشته: باید به این مهم دست یابید که اطلاعات روی لیبل موادغذایی را برای دل خودتان چاپ نمی کنید. سایز و فونتی که برای نوشته انتخاب می کنید، باید برای هر شخصی با هر رده سنی قابل فهم باشد.

لذا سایز و فونت نوشته ها پیش از چاپ اهمیت پیدا می کند. بدیهی است که نام شرکت و نام محصول می بایست بزرگتر از سایر اطلاعات همچون ارزش غذایی، آدرس کارخانه و … درج شود.

خلاقیتدر ابتدای متن عنوان کردیم که لیبل مواد غذایی گوی سبقت شماست. این گوی سبقت بدون خلاقیت بی معنا خواهد بود چرا که ممکن است شما رنگ، سایز و فونت نوشته را طبق استاندارد رعایت کرده باشیدچاپ لیبل

(کاری که همتاهای شما قطعا انجام خواهند داد) اما در بحث خلاقیت، کم کاری کنید.

چاپ لیبل

مطمئن باشید در این صورت یک ضرر هنگفتی نصیب محصولتان خواهید کرد، چرا که در عصری که طراحان و گرافیست های زبردست توانایی خلق طرح های خلاق و جذاب دارند، استفاده نکردن

از این فرصت طلایی به نشانه ی باخت شما خواهد بود.

ممکن است برای خودتان هم پیش آمده که در بین کالاهای مشابه، محصولی را انتخاب کرده اید که برچسبش نسبت به سایرین، خلاق تر و جذاب تر بوده.

پیشنهاد ما به شما این است که پیش از چاپ لیبل موادغذایی، با متخصصین شبکه چاپ تماس گرفته و علاوه بر دریافت مشاوره ی رایگان، از توصیه هایشان برای چاپ لیبل موادغذایی استفاده نمایید.

. مخاطب شناسیمسلما پیش از راه اندازی کسب و کارتان، کارگاه های مخاطب شناسی شرکت کرده یا کتاب هایی پیرامون این موضوع مطالعه نموده اید. اما در اینجا لازم دانستیم بحث مهم و

سرنوشت ساز مخاطب شناسی در زمان طراحی لیبل موادغذایی را برایتان بازگو نماییم.

پیش از چاپ لیبل موادغذایی

به این موضوع فکر کنید که بازار هدف شما را چه افرادی تشکیل می دهند. اگر قشر کودکان مورد نظر شماست، بهتر است خیلی خلاقانه تر و فکر شده تر نسبت به چاپ و طراحی لیبل موادغذایی عمل کنید.

این موضوع در زمان طراحی لیبل بطری اهمیت بیشتری پیدا می کند، چرا که جنس بسته بندی بطری ها مستحکم تر بوده و قابلیت اعمال خلاقیت های بیشتری را دارد بیشتر کودکان محو قالب محصول و

لیبل موادغذایی می شوند، پس این مورد را بسیار جدی بگیرید.

لیبل اثر گذار لیبل شبرنگلیبل اسباب بازی–  لیبل محصولات غذاییلیبل صدفی لیبل ترانسپارنت لیبل مواد آرایشیلیبل مواد شویندهلیبل امنیتی لیبل خودرویی

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top