طرح لیبل

طرح لیبل

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام طراحی لیبل باید مورد توجه قرار بگیرد تناسب بین طراحی لیبل و محتوای درونی محصول عرضه شده است. وجود ناهماهنگی میان لیبل و واقعیت محصول، می‌تواند باعث بی‌اعتمادی

مشتری به برند مورد نظر باشد. لذا انتقال اطلاعات صحیح و مطابق با کالا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استفاده از خلاقیت در طراحی لیبل

نوآوری و خلاقیت در طراحی تصویر هک شده بر روی لیبل، رنگ‌بندی و سبک نوشتاری آن از نکاتی بسیار مهم و تأثیرگذار بر مشتری محسوب می‌شود. اصولاً محصولات غذایی خاص نظیر خرما که تفاوت چندانی

در بین برندهای مختلف عرضه‌کننده آن وجود ندارد، با طراحی متفاوت بسته‌بندی و لیبل است که می‌توانند در جذب مشتری موفق عمل کنند. و یا بطور مثال در خوراکی‌های مختص به کودکان این نکته اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند؛

زیرا یک طراحی شاد و استفاده از رنگ‌بندی جذاب می‌تواند توجه کودکان را تا حد زیادی به خود جلب کند. در نهایت تمامی این موارد بستگی به خلاقیت طراح در خلق ایده‌ای مبتکرانه و چشمگیر دارد.

تناسب جنس لیبل با محصول

از دیگر نکات قابل توجه در طراحی لیبل، انتخاب لیبلی با جنس متناسب با محصول است.لیبل امنیتیاین بستگی به میزان انعطاف‌پذیری جنس دارد. اگر نیاز به حفظ فرم محصول در حالتی خاص دارید، گزینه مناسب لیبل‌های مقوایی است.

در غیر اینصورت جنس‌های گلاسه و نیمه‌گلاسه انتخاب بهتری برای اجناس انعطاف‌پذیرتر خواهد بود. و یا در حالتی که نیاز به محافظت کالا از خیس شدن و ایجاد خش بر روی آن می‌باشد، باید از لیبلی با جنسی مقاوم و ضد آب استفاده شود.

تناسب سایز لیبل با محصول

تناسب میان سایز لیبل و محتوای محصول نیز از نکاتی مهم در طراحی لیبل مواد غذایی به شمار می‌رود. استفاده از لیبل‌هایی با سایز بیش از حد کوچک و یا حتی بزرگ نتیجه مطلوبی در جلب توجه مشتری نخواهد داشت.چاپ لیبل

چند اصل کلیدی در طراحی گرافیکی لیبل مواد غذایی

  • هماهنگی ساختار گرافیکی با چاپ
  • توجه به استاندارد بودن سایز و ابعاد
  • وضوح و شفافیت تصویر لیبل
  • استفاده از حاشیه مناسب به نحوی که هنگام برش در چاپخانه به اصل متن خدشه‌ای وارد نشود.

کاربرد های لیبل غذا

برخی از رستوران ها و فست فود ها ، هنگام افتتاح رستوران و یا گاهی اوقات تیراژ سفارش کمی دارند.در این هنگام برای کاهش هزینه ها در بخش بسته بندی مواد غذایی از جعبه و پاکت های خام و بدون خام استفاده می‌کنند.

با استفاده از لیبل مخصوصی که مشخصات رستوران یا فست فود ، نوع غذا و … روی آن چاپ شده و چسباندن آن بر روی بسته بندی ها ،محصول و برندشان را به مشتری معرفی می‌کنند.
همچنین در بعضی از بسته بندی های مواد غذایی از لیبل استفاده می‌شود که اطلاعات محصول را به مخاطب ارائه می‌کند.
به خصوص بسته بندی مواد غذایی که در بطری می‌باشند و امکان چاپ مستقیم بر روی بطری نیست یا هزینه بسیار بالایی دارد.در برخی دیگر از بسته بندی های مواد غذایی که بعد از باز شدن بسته بندی

دیگر امکان بسته شدن آن وجود ندارد نیز ، جهت جلوگیری از بیرون ریختن ، آلوده شدن ، جذب رطوبت و … محصول از لیبل استفاده می‌شود.مانند بسته بندی های ماکارونی که پس از باز شدن بسته ،

با استفاده از لیبل درب آن بسته می‌شود تا محصول باقی مانده محفوظ بماند.

لیبل امنیتی لیبل شبرنگی لیبل ازمایشگاهی دستبند شناسایی بیمارلیبل خودروییلیبل میوهلیبل اثر گذاردستبند شناسایی نوزاد-

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top