انواع لیبل مواد غذایی
اگر به مقاله چاپ لیبل مراجعه کنید متوجه می شوید که ده ها نوع لیبل متفاوت در جهان امروز وجود دارد که هر کدام از آن ها طیف مختلفی از فعالیت های صنعتی و نیمه صنعتی امروز را فرا می گیرند
با این حال برای معرفی و جداسازی مواد غذایی نیازی به استفاده از برچسب های بسیار گران و پرهزینه نمی باشد و اغلب شرکت ها و واحدهای تولیدی برای بسته بندی آن ها از برچسب های
باکیفیت و در عین حال ارزان قیمت استفاده می کنند. اینجاست که چاپ لیبل ارزان اهمیت فوق العاده زیادی پیدا خواهد کرد.
استفاده از چاپ افست برای چاپ برچسب مواد غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لیبل براق یا مات، لیبل با روکش سلفونی یا غیر آن، لیبل با اشکال هندسی متفاوت، لیبل پی وی سی، کاغذی
شفاف و … انواع مختلف چاپ برچسب مواد غذایی را معرفی می کنند.
شما با توجه به نوع محصول تولیدی باید از یک لیبل مناسب استفاده کنید؛ به عنوان مثال اگر کالای تولیدی به نحوی است که اگر در معرض رطوبت قرار می گیرد باید برچسبی را انتخاب کنید که در مجاورت
با آب و رطوبت تخریب نشود.
مزایای چاپ لیبل مواد غذایی
چاپ لیبل مزایای مختلفی را به همراه دارد. اگر بخواهیم مزایای این نوع از خدمات را در عرصه تولید و بسته بندی مواد غذایی و خوراکی ذکر کنیم باید به موارد ذیل اشاره نماییم:
- جداسازی محصولات مختلف با مارک ها و برندهای متفاوت
- کمک به گروه مصرف کنندگان برای یافتن محصول مورد علاقه و مورد اطمینان خود
- تسریع رشد و پیشرفت برندهای مشتری مدار
- آگاهی از محتویات مواد غذایی بسته بندی شده
- آگاهی از تاریخ تولید، تاریخ انقضا، روش صحیح نگهداری از آن ها
- شناخت شرکت تولید کننده، اطلاعات تماس و آدرس شرکت
- میزان کالری مواد غذایی، میزان قند، لیبل امنیتی چربی و …
- امکان ایجاد ارتباط با واحدهای تولیدی از طریق درج تلفن تماس و واحد پاسخ گویی
- امکان درج نحوه مصرف و هشدارهای مربوط به حفظ سلامت بدن
- افزایش فروش و بازدهی اقتصادی به عنوان هدف اصلی از بسته بندی و معرفی صحیح کالاها
- ایجاد رقابت میان محصولات مختلف و برندهای متفاوت و باتبع افزایش کیفیت و تعدیل قیمت ها در بازار لیبل شبرنگی
- ایجاد فرصت مناسب برای عرضه محصولات در سطحی گسترده تر و رونق کسب و کار
نکاتی که باید در خصوص چاپ لیبل مواد غذایی بدانید
- در زمان طراحی و انتخاب لیبل مواد غذایی به نوع ماده غذایی مورد نظر و تناسب طراحی صورت گرفته با محصول اصلی توجه کنید. این طراحی باید یک ارتباط روانی را میان مشتری و
- محصول ارائه شده ایجاد نماید.
- از درج تصاویر اغراق آمیز پرهیز نمایید. لیبل ازمایشگاهی بهتر است تصویر الصاق شده روی بسته بندی کالا، شباهت بسیار زیادی با تصویر اصلی محصول مورد نظر شما داشته باشد در غیر این صورت
- اعتماد مشتری به کالا و برند شما سلب می شود.
- لیبل مواد غذایی صرفا یک صفحه برای طراحی و نشان دادن لوگوی کالا نیست بلکه باید شامل محتویات ضروری از جمله مواد تشکیل دهنده، نحوه مصرف، نحوه نگهداری، میزان کالری
- در x گرم کالا و مواردی از این قبیل باشد.
- در صورتی که در واحد تولیدی شما چندین نوع ماده غذایی تولید می شود که همگی تحت یک برند می باشند باید ارتباط ظاهری بسیار زیادی میان طراحی های صورت گرفته برای بسته بندی و
- الصاق برچسب روی کالاها وجود داشته باشد در عین حال تفکیک سازی آن ها نیز به سادگی صورت گیرد.