برچسب اموال 

برچسب اموال

لیبل اموال همانطور که از نام آن پیدا است به برچسبی گفته می شود که بر روی اموال یک سازمان، شرکت، مدرسه، اداره و … چسبانده می شوند. هدف از برچسب گذاری اموال، شناسایی و پیگیری دقیق متعلقات یک شرکت است. از این برچسب ها تنها برای شناسایی اموال ثابت یک شرکت استفاده نمی شود. بلکه می توان تمام اموال متحرک شرکت یا سازمان را نیز به منظور طبقه بندی اطلاعات لیبل گذاری نمود. این برچسب شامل اطلاعاتی مانند موقعیت اموال، عمر مفید، سابقه نگهداری و … است. ثبت و طبقه بندی این اطلاعات تأثیر زیادی در محاسبه اموال شرکت و جلوگیری از سرقت آنها دارد.

برچسب های اموال اکثراً دارای جنس کاغذی هستند. برای تولید این لیبل ها از چسب مقاوم استفاده می شود. در صورتی که لیبل اموال بر روی اموال چسبانده شود دیگر قادر به جدا کردن آن نخواهید بود. در صورتی که بخواهید این برچسب را از اموال جدا کنید، برچسب به صورت تکه تکه جدا خواهد شد به همین دلیل به برچسب اموال برچسب گچی نیز گفته می شود.

لیبل اموال در ابعاد مختلف تولید می شود. به طور معمول این برچسب در شکل مستطیل چاپ شده و به فروش می رسد. در صورتی که خواهان استفاده از این برچسب هستید می توانید سفارش ساخت این محصول در ابعاد و تیراژ دلخواه را به مراکز معتبر بسپارید. در این حالت چاپ این محصول در تیراژ بالا به صرفه تر بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده تحویل می باشد.

ویژگی های برچسب اموال

چاپ لیبل اموال در مراکز و مجموعه های معتبر در بالاترین سطح کیفی انجام می شود. لیبل های چاپ شده توسط این مراکز ویژگی هایی دارند که باعث می شود لیبل در شرایط مختلف از اموال جدا نشود. از مهم ترین ویژگی های برچسب مخصوص اموال می توان به استفاده از چسب بسیار قوی در تولید آن اشاره نمود. این چسب در برخورد با رطوبت و یا شرایط محیطی مختلف بسیار مقاوم است. به همین دلیل برچسب به هیچ عنوان قابل جدا شدن از سطح چسبانده شده نیست.

خاصیت ضد آب و مقاومت بالای برچسب اموال در برابر نفوذ انواع محلول ها، یکی دیگر از ویژگی های این محصول است. این ویژگی سبب شده است تا بتوان از لیبل اموال در محیط های مرطوب یا لوازمی که در محیط باز قرار دارند نیز استفاده کرد.

لیبل اموال به انواع سطوح، حتی سطوح روغنی نیز می چسبد. این چسب انعطاف پذیری مناسبی داشته و به همین دلیل در سطوح ناهموار نیز به خوبی قابلیت چسبیدن دارد. چسبندگی لیبل اموال در حدی است که پس از نصب، انگار بخشی از خود اموال است. این برچسب مقاومت خوبی در مقابل تغییرات دمایی دارد. به همین دلیل در دماهای بسیار بالا نیز دچار آسیب یا رنگ پریدگی نمی شود.

اهمیت استفاده از برچسب اموال

استفاده از لیبل اموال مزایای بی شماری برای ادارات و سازمان های مختلف دارد. به طور معمول بسیاری از ارگان ها و شرکت ها در زمان های مشخصی از سال اقدام به انبار گردانی می کنند. استفاده از برچسب اموال باعث بالا رفتن سرعت انبار گردانی و همچنین نظارت و مدیریت بهتر اموال و دارایی های شرکت می شود.

استفاده از لیبل اموال تأثیر زیادی در کنترل و محافظت بهتر اموال و دارائی های سازمان یا شرکت دارد. از این برچسب باعث می شود تا مدیران سازمان ها از لیست اموالی که در اختیار هرکدام از کارمندان است آگاهی کامل داشته باشند؛ بنابراین استعلام این اقلام در زمان انبار گردانی باعث مشخص شدن هرگونه سرقت و یا مفقود شدن اموال می شود.

با استفاده از لیبل اموال، لیست دقیقی از متعلقات و اموال یک شرکت به دست می آید. این موضوع باعث می شود تا مدیران بتوانند اطلاعات دقیق تری از موجودی اموال شرکت خود داشته باشند. همچنین عملیات صورت برداری از اموال را با دقت بیشتر در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسانند. در صورتی که یکی از اموال برچسب دار شرکت مفقود شود می توان به راحتی از طریق کد درج شده بر روی برچسب اموال کالای سرقت شده، آن را پیدا نموده و به شرکت بازگرداند.

کاربرد برچسب اموال

به طور کلی کاربرد لیبل اموال به نوع سازمان و شرکتی که قرار است در آن مورد استفاده قرار گیرد مربوط می شود. به عنوان مثال در برخی شرکت ها از لیبل اموال برای مشخص کردن اموال باارزش و گران قیمت استفاده می شود. در اکثر سازمان ها و شرکت های دولتی از این لیبل برای مدیریت و نظارت بهتر بر روی تمام اموال بزرگ و کوچک خود استفاده می شود. به طوری که حتی جزئی ترین لوازم مانند کیبورد و ماوس نیز در این سازمان ها لیبل گذاری می شود.

از مهم ترین موارد مصرف لیبل اموال در ادارات و سازمان های مختلف می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کدگذاری اموال
  • برچسب امنیتی و پلمپ
  • شناسایی نوع و مدل کالا
  • معرفی انواع قطعات
  • برچسب گارانتی
  • و …

اطلاعات درج شده در برچسب اموال

برچسب اموال حاوی اطلاعات مفیدی است که می تواند تأثیر چشمگیری در مدیریت و نظارت مطلوب بر اموال داشته باشد. یکی از اطلاعات درج شده در لیبل اموال به سال تولید و وضعیت اموال مربوط می شود. ثبت این اطلاعات در لیبل باعث می شود تا اطلاعات اموال جدید از اموال قدیمی جدا شده و مدیران بتوانند در زمان مناسب نسبت به تعویض لوازم قدیمی شرکت اقدام نمایند.

از جمله اطلاعت دیگری که در لیبل اموال درج می شود می توان موارد زیر را نام برد:

  • شماره شناسایی اموال
  • بخش و محل استفاده از لوازم
  • اطلاعات مربوط به فروشنده و تولید کننده
  • میزان ارزش وسیله
  • مدل و شماره سریال اموال
  • و …
انواع برچسب اموال

انواع مختلف لیبل اموال عبارت اند از:

لیبل امنیتی

برچسب امنیتی یکی از باارزش ترین انواع لیبل اموال به شمار می رود. این لیبل در بسیاری از شرکت هایی که دارای لوازم و اموال گران قیمت که در معرض خطر سرقت قرار دارند، استفاده می شود. تولید کنندگان برچسب اموال امنیتی از نوعی کد های رمز دار در این لیبل ها استفاده می کنند. وجود بارکدها در لیبل این امکان را به سازمان ها می دهد تا از موقعیت اموال خود اطلاعات دقیقی داشته باشند. به این ترتیب در صورتی که این اموال مورد سرقت قرار گیرند سازمان ها می توانند در اسرع وقت اموال خود را موقعیت یابی و شناسایی کنند. برای تولید این لیبل از پلی استر و فویل استفاده می شود.

لیبل بارکد دار

برچسب بارکد دار به طور معمول در محیط های صنعتی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این برچسب از نوع فلزی و پلاستیکی می باشد. استفاده از این مواد در ساخت برچسب بارکدی باعث شده است تا این محصول مقاومت و استحکام بالایی در شرایط مختلف از خود نشان دهد. مقاومت این لیبل در حدی است که در مقابل دمای بیش از 1200 درجه و مواجهه با مواد شیمایی مختلف دچار آسیب دیدگی نمی شود. این برچسب دارای بارکدی است که با استعلام آن می توان به اطلاعات دستگاه مانند تولید کننده و مدل دستگاه پی برد.

لیبل فویلی

لیبل فویلی یکی دیگر از انواع برچسب اموال است که دارای خاصیت چسبندگی و مقاومت بسیار زیاد می باشد. تولید این لیبل از مواد متالایزر مانند فویل آلومینیومی باعث شده است تا این لیبل در شرایط دمایی مختلف قابل استفاده باشد. از این برچسب در انواع مختلف لوازم‌ خانگی، الکتروموتور و … استفاده می شود. این لیبل در دو نوع فیلم و کاغذی تولید شده و استحکام بالایی در مقابل پاره شدن دارد.

لیبل دو بخشی

یکی دیگر از انواع پرکاربرد لیبل اموال، برچسب دو قسمتی است. طراحی این برچسب به صورتی است که روی آن نام لوگوی شرکت چاپ می شود. روی قسمت دوم نیز کد شناسایی محصول درج می شود. این لیبل در مقابل نفوذ انواع محلول ها، مواد روغنی و آب مقاومت بالایی دارد. عمر مفید این برچسب نیز در حدود 2 سال می باشد.

قیمت برچسب اموال

یکی از اصلی ترین عواملی که تأثیر مستقیم در قیمت گذاری لیبل اموال دارد، ابعاد و تعداد این برچسب است. در صورتی که برچسب اموال را در ابعاد بزرگ تر سفارش دهید، قیمت آن در مقابل لیبل اموال کوچک بیشتر خواهد بود. سفارش چاپ لیبل اموال در تیراژ بالا نیز باعث افزایش قیمت این محصول می شود.

نوع جوهری که برای چاپ لیبل اموال مورد استفاده قرار می گیرد تأثیر زیادی در قیمت این محصول دارد. اگر برای چاپ این لیبل از جوهر اصل و با کیفیت استفاده شود قیمت محصول نیز بالاتر خواهد بود. با این حال استفاده از لیبل اموال چاپ شده با جوهر مرغوب باعث بهینه سازی هزینه ها خواهد شد؛ زیرا در صورت خرید لیبل بی کیفیت پس از مدتی اطلاعات درج شده روی آن محو شده و ناچار به تعویض لیبل و صرف هزینه اضافی برای خرید دوباره این محصول خواهید بود.

برای اطلاع از قیمت لیبل اموال در سایز دلخواه می توانید با واحد ثبت سفارش مجموعه های چاپ معتبر در ارتباط باشید. قیمت سایزهای مختلف لیبل در سایت این مراکز درج شده است. با این حال در صورتی که خواهان چاپ برچسب اموال در سایز متفاوت هستید، می توانید ابعاد دلخواه خود را به مشاوران این مراکز اعلام نمایید. متخصصان، قیمت ابعاد موردنظرتان را محاسبه و به شما اعلام خواهند نمود.

نکات لازم در مورد برچسب اموال

نکات مهمی که در مورد تولید لیبل اموال باید رعایت شود:

  1. برچسب مورد استفاده باید به گونه ای طراحی شود که قابل جعل شدن نباشد.
  2. محل نصب لیبل اموال باید طوری باشد که قابلیت دسترسی داشته باشد.
  3. بهتر است لیبل را در مکانی از اموال بچسبانید که دیدی کافی داشته باشد. این موضوع سبب سهولت در رویت برچسب شده و سارقان را از دزدید‌ن اموال منصرف می کند.
  4. نوع چسب لیبل در مقاومت آن در مقابل کنده شدن تأثیر زیادی دارد؛ بنابراین پیشنهاد می شود از خرید لیبل هایی که چسب ضعیف داشته و به آسانی جدا می شوند صرف نظر کنید.
  5. در صورتی که اموال خود را برای نگهداری به افراد دیگری می سپارید بهتر است اطلاعات درج شده روی برچسب اموال را یادداشت نموده و نگهداری کنید. این کار باعث می شود در صورتی که برای اموال و دارایی ها مشکلی پیش آید به آسانی بتوانید بر اساس این اطلاعات، اموال خود را پیگیری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا