چاپ لیبل

چاپ لیبل

چاپ لیبل یکی از نیازهای اصلی هر محصول جهت معرفی برند تولید کننده می‌باشد. امروزه کمتر محصولی را می‌توان در بازار یافت که نیازی به لیبل پشت چسب دار (برچسب کاغذی) نداشته باشد.

استفاده از یک لیبل مناسب روی محصول می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت برند شما جذب کند. در ادامه به صورت مفصل درباره چاپ لیبل پشت چسب دار توضیح می‌دهیم.

لیبل پشت چسب دار چیست؟

چاپ لیبل پشت چسب دار یا همان برچسب کاغذی برای چسباندن بر روی محصولات، بطری ها و بسته بندی ها استفاده می‌شود. این برچسب به منظور معرفی برند و ارائه توضیحات کلی درباره محصول استفاده می‌شود. یک پوسته زرد رنگ در زیر این نوع لیبل وجود دارد که با کندن آن، لیبل آماده استفاده می‌شود. چاپ لیبل پشت چسب دار با بیش از 10 متریال متفاوت و در شکل های مختلف دایره ای، مستطیلی و غیره امکان پذیر است.

دستگاه چاپ لیبل پشت چسب دار

در گذشته بسیاری از تولید کنندگان در صنعت چاپ برای چاپ لیبل پشت چسب دار از دستگاه های تولید شده در آسیای شرقی استفاده می‌کردند. استفاده از این دستگاه ها، تولید کنندگان را با چالش های زیادی رو به رو می‌کرد. با گذشت زمان شرکت های اروپایی نیز وارد این زمینه شدند و صنعت چاپ لیبل را دچار دگرگونی کردند. امروزه طبق آماری که اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران منتشر کرده است؛ استفاده از دستگاه های پیشرفته در زمینه چاپ لیبل پشت چسب دار با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

چاپ انواع لیبل

همچنین باید بدانید که ارائه کیفیت بالا یکی از دغدغه های اندیشه برتر است. به همین خاطر ما همواره از جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه چاپ استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید بالاترین کیفیت در محصولات چاپی را با اندیشه برتر تجربه کنید.

  1. صنعت فرآورده‌های شیمیایی: لیبل‌ها در صنایع مانند محصولات شوینده، مواد شیمیایی و مواد خانگی استفاده می‌شوند. آن‌ها اطلاعات مانند نام محصول، ترکیبات شیمیایی، هشدارهای استفاده و راهنمایی‌های ایمنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
  2. صنایع فودکورت: در محصولات مانند لوازم آشپزخانه، ظروف پلاستیکی و تزئینات میز، لیبل‌ها استفاده می‌شوند تا اطلاعات مانند نام محصول، مواد تشکیل‌دهنده و راهنمای استفاده را نمایش دهند.
  3. صنایع متنوع: علاوه بر صنایع فوق، لیبل‌ها در صنایع دیگری نظیر صنعت بازی، صنعت ورزشی و صنایع خدماتی همچنین استفاده می‌شوند. این صنایع می‌توانند لیبل‌ها را برای برچسب‌زنی محصولات، شناسایی اجزا و قطعات، راهنمایی مشتریان و مصرف‌کنندگان و ارائه اطلاعات متنوع مانند راهنمای استفاده، ویژگی‌ها، نمادها و لوگوها، اطلاعات ایمنی و هشدارها استفاده کنند.

این فقط چند نمونه از کاربردهای لیبل در صنایع مختلف بود. هر صنعت و محصول ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد و لیبل‌ها براساس آنها طراحی و استفاده می‌شوند. از طرف دیگر، لیبل‌ها می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر مانند ردیابی با برچسب‌های الکترونیکی، کد‌های QR و بارکد، ارتباط بیشتری با مصرف‌کنندگان، مدیریت زنجیره تأمین و جمع‌آوری داده‌های تجاری فراهم کنند.

قیمت چاپ لیبل پشت چسب دار چقدر است؟چاپ لیبل

به طور کلی قیمت چاپ به عواملی مانند اندازه، تعداد، نوع جنس و غیره بستگی دارد. همین موضوع مانع از اعلام قیمت اولیه چاپ می‌شود. اما شاید برایتان سوال باشد که عوامل موثر در قیمت چاپ کدام‌اند؟ در این قسمت از مقاله به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

  1. تعداد سفارش: از آنجایی که با افزایش تعداد، هزینه ها کاهش پیدا می‌کنند؛ هرچه تعداد سفارش شما بالاتر باشد از نظر اقتصادی برای شما به صرفه تر است.
  2. نوع جنس: در چاپ لیبل پشت چسب دار باید بدانید که لیبل کاغذی قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل ها دارد. همچنین لیبل پی وی سی و متالایز نیز بیشترین قیمت را دارند.
  3. خدمات خاص: انجام خدمات خاصی که در بالا نام برده شد؛ باعث افزایش قیمت محصول نهایی می‌شوند.

اندیشه برتر همواره سعی کرده است تا بهترین و منصفانه ترین قیمت را به همراه کیفیت بسیار بالا نسبت شیشه ای به رقبا ارائه کند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و استعلام هزینه چاپ لیبل پشت چسب دار با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

استفاده از لیبل با کیفیت چه تاثیری در فروش محصولات دارد؟

محصول بدون لیبل یک محصول بی هویت است و افراد نمی‌توانند به راحتی به آن اعتماد کنند. از طرفی زمانی که یک محصول لیبل ندارد نمی‌تواند به بازاریابی شرکت کمک کند. به همین خاطر شما همواره باید برای محصولات خود از چاپ لیبل پشت چسب دار استفاده کنید. همواره سعی کنید علاوه بر ذکر نام برند خود روی لیبل یک توضیح کلی از محصول را نیز ارائه کنید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از لیبل بی کیفیت می‌تواند تاثیر منفی روی برندینگ شما داشته باشد. به همین خاطر همواره سعی کنید از لیبل های با کیفیت بالا که برای مخاطب جذابیت دارند استفاده کنید.

چاپ لیبل | چاپ کاغذ پشت چسبدار ارزان و با کیفیت |

کاغذ ظریفی که بر روی کالا چسبانده می شود لیبل نام دارد. لیبل یا برچسب بخش مهمی از برند شما روی محصولاتتان است که اطلاعات کامل محصول را برای مصرف کننده نهایی بازگو میکند. برچ معمولاً حاوی اطلاعاتی درباره مشخصات یک کالا یا شی می‌ باشد. لیبل معمولا روی اجسام چسبانده می‌ شود در حالی موارد استفاده متفاوتی ماننده تبلیغات محیطی یا برای بسته بندی محصولات نیز کابرد دارد.

طرح لیبل و برچسب باعث شناخت و جداسازی یک کالا از کالای دیگر است. بعنوان مثال شما با دیدن بسته های شکلات و لیبل در قنادی دسته ی آنها را نسبت به سایر محصولات تشخیص میدهید.

چاپ لیبل پشت چسب دار فوری

چاپ لیبل (Label Printing) یکی از فرآیندهای کلیدی در بسته‌بندی محصولات است که در پروسه تولید آن از تکنولوژی‌های مدرن چاپ و برچسب‌زنی استفاده میشود. با استفاده از ماشین آلات پیشرفته چاپ لیبل، قادر به چاپ استیکر و برچسب‌های دقیق، با کیفیت بالا و با رنگ‌های زنده و جذاب خواهید بود. چاپ لیبل یکی از خدمات اصلی مجموعه چاپ و بسته‌بندی لمون پک است، که با بهره‌گیری از فن آوری روز دنیا و تجربه بیش از 30 سال فعالیت در صنعت چاپ، به مشتریان خود ارائه می‌دهد. طراحی، چاپ و تولید انواع لیبل کاغذی، لیبل‌های یووی، لیبل سلفون براق، لیبل سلفون مات، لیبل شیشه‌ای، لیبل طلا کوب برخی از خدمات چاپخانه لمون پک در این حوزه هستند

نکات کلی طراحی و چاپ لیبل پشت چسب دار:

برای دستیابی به بهترین چاپ لیبل پشت چسب دار لازم است که حتماً مواردی را در کل پروسه کار در نظر بگیرید. اولین گام در دستیابی به یک برچسب خوب، از طراحی آن آغاز خواهد شد. توجه به نکاتی که در ادامه بیان می‌شود می‌تواند برای شما راهگشا واقع شود.

در پروسه طراحی به انتخاب فونت‌ها و اندازه‌های نوشته دقت کنید. چرا که باعث خوانایی بیشتر متن شما خواهند شد. برای چاپ بهتر فونت های مشکی از کد رنگی C=0 M=0 Y=0 K=100 استفاده نمایید و سایز فونت بهتر است از ۶ پوینت بیشتر باشد.

توجه کنید که همواره یک المان در لحظه اول باید به چشم بیاید. این المان می‌تواند شامل لوگو، نام تجاری و یا یک شعار از نماد شما شود. بهتر است طوری طراحی شود که در لحظه اول برخورد به چشم آید.

برای استفاده از فونت و لوگو در زمینه مشکی حتما به فونت و لوگو ،استروک تک رنگ مشکی ۲ پیکسل دهید.

به سایز، قالب و طرح لیبل توجه کنید. اندازه‌ها باید با محصول و مکان قرارگیری برچسب همخوانی ایجاد کند.

پیش از چاپ برچسب تصمیم بگیرید که کدام نوع از انواع لیبل‌ها برای کار شما مناسب است. برای این کار همه جوانب حتی میزان پول و هزینه خود را در نظر بگیرید.

مد رنگی فایل طراحی باید CMYK و ۸bit بوده و باید فرمت فایل ارسالی JPG باشد.

برش لیبل ها دارای خطا می باشد و از طرفین لیبل برش ها یکسان نمی شود، به همین دلیل تا حد ممکن از طرح های قرینه استفاده نکنید.

در صورت استفاده از فونت و المان های مشکی در زمینه رنگی باید لایه طرح را روی مولتی پلای قرار دهید.

در صورتی که توسط کرل طراحی کرده اید خروجی PDF گرفته و در فتوشاپ به JPG تبدیل نمائید.

چاپ لیبل پشت چسب دار با روتا پرینت

چاپ لیبل پشت چسب دار تقریبا در هرجایی برای اجناس تبلیغاتی مرسوم، استیکرهای قابل جمع‌آوری، برای بازاریابی چریکی، برای برچسب زدن روی اجناس و یا به‌عنوان عکس برچسب شیشه‌ای روی شیشه‌های فروشگاه‌ها و یا دیوارهای سطح شهر موردنیاز است. برچسب‌های روی کالا، یکی از محصولات متنوع چاپ شده در سیستم چاپ افست هستند. چاپ برچسب یا لیبل چسب دار می‌تواند تقریبا در هر اندازه، شکل یا رنگی باشد که با استفاده از مواد مختلف، چسب و پوشش‌های متنوع، چاپ شود.

گاهی اوقات به برچسب ها، لیبل یا کاغذ چسب‌دار نیز گفته می‌شود. برچسب‌ها عمدتا برای بیان اطلاعات مهم محصول استفاده می‌شوند. برچسب‌های چاپ شده جهت شناسایی، توزیع، ارائه راهنمایی محصول، هشدار دادن و یا نمایش پیام تبلیغاتی، روی محصول تولید شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. مجتمع چاپ روتا به شما الگوهایی از لیبل‌ها را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد تا از نتایج بهینه چاپ آنها اطمینان حاصل کنید. تیم حرفه‌ای خدمات مشتریان ما آماده است تا به شما راهکارهایی مفید در خصوص طراحی لیبل و همچنین اطلاعاتی راجع به راه‌اندازی طرح بسته‌بندی ارائه کرده و پاسخگوی همه‌ی سوالات شما درخصوص روند سفارش لیبل‌های چاپی است.

امروزه سلایق گوناگون و نیاز کسب و کارها باعث ایجاد تنوع زیاد در محصولات چاپی به خصوص لیبل شده است. این تنوع و گوناگونی را می‌توان در طرح، اشکال و ابعادی که برای محصول عرضه می‌شوند مشاهده کرد. به طور مثال لیبل های دایره‌ای، لیبل های مربعی، لیبل های مستطیلی از کوچکترین سایزهای رایج در بازار گرفته تا ابعادی همچون A4 را می‌توان نمونه‌هایی از این تنوع و گستردگی در چاپ لیبل دانست. وقتی شما محصولی را در تیراژ پایین و یا به صورت محدود تهیه و تولید میکنید، یا محصول شما کار دست میباشد و یا در تولید جعبه و بسته بندی اختصاصی محدودیت دارید میتوانید از بسته بندی های عمومی استفاده نموده و برای محصول سفارشی از لیبل اختصاصی استفاده نمایید.

استفاده از لیبل کرافت محدودیتی ندارد و شما میتوایند بر روی جعبه های مقوایی، شیشه، پاکت استفاده نمایید.

همچنین از چاپ برچسب میتوان برای اصلاح اشتباهات چاپی استفاده نمود.

چاپ لیبل کرافت در انواع محصولات و لوازم در اشکال مختلف ( برش لیزری بدون نیاز به ساخت قالب) میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. آماده سازی و ارسال معمولا” بین 1 تا 2 روز کاری میباشد.

انواع لیبل

ابعاد لیبل رولی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

تعیین ابعاد چاپ لیبل رولی بر اساس سایز و ابعاد محصول، تست کاغذ مصرفی، نوع روکش، کیفیت بالا، طراحی طبق اصول چاپ و بدون اشتباهات نوشتاری می‌باشد. گفتنی است که کاربرد اصلی چاپ لیبل پشت چسبدار رولی بر روی ظروف و بسته بندی های غذایی و دارویی، چاپ لیبل میوه، شوینده‌ها و لیبل‌های تبلیغاتی و… می‌باشد. این لیبل‌ها برای تبلیغ محصولات مختلف همچنین معرفی برند شما استفاده می‌شود. لازم به ذکر است روی این محصولات اطلاعات مختلفی مثل نام محصول، برند، لوگو و … چاپ می‌شود.

جنس لیبل رولی

رول لیبل پشت چسب‌دار از جنس‌های گوناگون تشکیل شده است. این لیبل پشت چسب‌دار اغلب از جنس PVC بوده که ضد آب و بسیار مقاوم در برابر آسیب‌های خارجی است. لازم به ذکر است لیبل شیشه‌ای از جنس PVC بوده و بیشتر بر روی ظروف و بسته بندی های غذایی و دارویی کاربرد دارد. از این نوع لیبل نیز در قطعات خودرو ، لوازم خانگی و داروسازی استفاده ‌می‌شود. این نوع لیبل در دو نوع مات و براق تولید و به فروش می‌رسد.

مزایای چاپ لیبل رول

قیمت چاپ لیبل رولی مقرون به صرفه است و هر چقدر مقدار آن افزایش یابد در انتها هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. کیفیت کار یکی دیگر از مزایای این مدل لیبل است چاپ این مدل از لیبل ها بسیار جذاب و چشم نواز هستند. لازم به ذکر است لیبل شفاف، لیبل طرح برجسته، لیبل آلومینیوم و… از انواع مختلف این لیبل ها است که به درد تبلیغ برای برند محصولات شما می‌خورد. نداشتن محدودیت لیبل‌های رولی در قالب و سایز کار، باعث می‌شود شما انتخاب بی شماری برای طرح خود داشته باشید. انتخاب نوع چسب برای لیبل رولی به انتخاب شما است.

علاوه بر موارد گفته شده همچنین از مزایای چاپ لیبل اطلاعات شرکت و آرم و لوگو و سایر اطلاعات محصول و استاندارد های تایید کننده است. گاهی به عنوان یک پیشنهاد و یا تخفیف ویژه می‌باشد. گفتنی است که روکش UV بر روی لیبل باعث شفافیت و جلوگیری از سایدگی می‌شود.

این نوع لیبل در چه مواردی کاربرد دارد؟

چاپ لیبل رول در انواع و ابعاد مختلفی تولید می‌شود که در تمامی مشاغل به نحوی کارایی خاص خود را دارد. مانند:

  • برچسب های محصول
  • برچسب های بهداشت و زیبایی
  • برچسب های نوشیدنی
  • حمل و نقل و برچسب های پستی
  • استفاده در بسته بندی قطعات خودرو
  • مواد غذایی و انواع میوه‌ها

انواع چاپ لیبل رولی

چاپ لیبل‌های رولی به چند صورت انجام می‌شود. چاپ افست و دیجیتال. در چاپ لیبل رول افست از کلیشه های آلومینیومی کمک گرفته می‌شود. این کلیشه های آلومینیومی را با نام زینک می‌شناسند برای انتقال مرکب به روی لیبل ها از ترام ها استفاده می شود. ترام ها در چاپ افست بسیار مورد توجه هستند و ماهیتی الومینیومی دارند. همین موضوع باعث شده که در زمان چاپ، هاله در پیرامون ترام ها وجود داشته باشد. وجود این هاله در اطراف نوشته‌ها مخصوصا نوشته های ریز می ‌تواند ظرافت و زیبایی نوشته‌ها را دچار تغییر و تحول کند. لازم به ذکر است روش چاپ افست برای برچسب های رول به روش غیر مستقیم معروف است.

در چاپ دیجیتال نیازی به کلیشه و یا زینک نمی‌باشد. چرا که در این نوع از چاپ با استفاده از لیزر به طور مستقیم بر روی لیبل چاپ صورت می‌گیرد. در چاپ دیجتال محدودیت تیراژ وجود ندارد. مشتری به تعداد دلخواه میتواند لیبل با چاپ دیجیتال داشته باشد. این نوع چاپ در سراسر کشور و در تمام تولیدی‌ها و چاپ خانه‌ها قابل انجام است. چاپ دیجیتال از قیمت بالاتری نسبت به چاپ افست برخوردار است.

ویژگی های کلی چاپ لیبل رولی

چاپ لیبل رولی یکی دیگر از اقدامات حرفه ای مجموعه صبح آگهی می‌باشد. لیبل های رولی این امکان را به افراد می‌دهند که با توجه به سلیقه و نیاز خود در هر شکل، رنگی و سبکی که می خواهند تهیه کنند. این لیبل دارای وژگی‌های مختلفی می‌باشد مثل:

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • کیفیت چاپ مطلوب و ایده آل
  • قابلیت تولید در رنگ ها و طرح های مختلف
  • قابلیت تولید با انواع چسب مختلف
  • جلوگیری از هر گونه اتلاف و هدر رفتن کاغذ
  • قابلیت استفاده در دستگاه های لیبل پرینتر
  • طراحی و تولید انواع لیبل های رولی

قیمت لیبل رولی

همانطور که در مطالب بالاتر گفتیم چاپ لیبل بسیار گسترده است. لیبل ها در ابعاد بسیار کوچک تا ابعاد بزرگ طراحی و چاپ می شوند. همچنین چاپ آن‌ها از انواع متفاوتی برخوردار است. هر کدام از این لیبل‌ها برای مصارف گوناگون در مشاغل مختلف به‌کار گرفته می‌شود. اکثر لیبل ها به صورت رولی می‌باشند.

لیبل اثر گذار لیبل شبرنگلیبل اسباب بازی–  لیبل محصولات غذاییلیبل صدفی لیبل ترانسپارنت لیبل مواد آرایشیلیبل مواد شویندهلیبل امنیتی لیبل خودرویی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا