برچسب یا لیبل امنیتی

برچسب یا لیبل امنیتی

  1. برچسبهای قرعه کشی

برچسب یا لیبل امنیتی یکی از روش های مرسوم جهت جذب مشتری و توسعه بازار محصول، ایجاد انگیزه برای مشتری با استفاده از اهداء جوائز می باشد، ولیکن دغدغه اصلی تولید کننده حصول اطمینان از اهداء جایزه به مصرف کننده می باشد. سایر روش ها نظیر قراردادن کارتهای قرعه کشی و یا کوپن جایزه در محصولات ضمن آنکه مطمئن نمی باشند، بازخورد مناسبی نیز از تاثیر اهداء جوایز در جلب مشتری را به تولید کننده نمی دهد. 

  1. برچسب گارانتی محصول

استفاده از برچسبهای گارانتی امری متداول می باشد ولیکن به منظور جلوگیری از تقلب، تولید کنندگان مجبور به کارگیری المانهای امنیتی و پر هزینه در برچسبهای گارانتی می باشند، استفاده از برچسبهای امنیتی موجب افزایش ضریب اطمینان تا صد در صد و کاهش هزینه ها به میزان قابل توجهی شده است.

  1. برچسب اصالت محصول

پلمپ برچسب امنیتی که با نام Tamper Evident Lable و با نام لیبل نیز شناخته می شوند کاربردهای بسیاری در امر ایمن سازی بسته های ارسالی درب جعبه های پستی، درب جعبه بغل کامیون ها، درب خودرو ها، درب اماکن، درب اتاق های محرمانه و کلیه محل هایی که از نظر امنیتی در طبقه بندی بالاتری قرار دارند. این برچسب ها در دو نوع اثرگذار و بدون اثر تولید می شوند.  

مشخصات فنی لیبل امنیتی و برچسب امنیتی اثرگذار بر سطح زیرین TT

باید متذکر شویم که لیبل امنیتی اثرگذار بر سطح زیرین TT دارای خصوصیات ویژه ای بوده که شامل:

  1. در این نوع لیبل امنیتی دستکاری آن منجر به ظاهر شدن پیغام OPEN VOID  بر روی لیبل و سطح زیرین آن می شود، که مشاهده این پیام نشانه بازشدن لیبل است.
  2. اين برچسب‌ها توسط ظاهر نمودن پيغام مخفي در زماني كه برچسب پلمپ (لیبل پلمپجدا مي‌شود نشان دهنده فك شدن برچسب امنیتی خواهد بود.
  3. اين برچسب‌ها با خاصيت خود به خود ظاهر شدن پيغام مخفي يك ابزار بسيار عالي براي تشخيص سرقت يا دستكاري محصولات شما خواهد بود.
  4. هر تلاشي براي دستكاري برچسب امنیتی توسط ظاهر شدن پيغام مخفي قابل شناسايي خواهد بود.
  5. برچسب پلمب يك روش ساده و مشاهده‌اي براي بازرسي كالا در اختيار شما قرار مي‌دهد كه مي‌تواند باعث پيشگيري از خسارت‌هاي احتمالي گردد.
  6. در مقابل گرما و سرما مقاوم بوده و هر تلاشي در جهت برداشتنلیبل امنیتی با استفاده از منبع گرمايي يا سرمايي امكان پذير نبوده و پيغام مخفي ظاهر مي‌گردد.
  7. يك برچسب پلمپ (لیبل پلمپ)به طور مجزا مي‌تواند شماره سريال داشته باشد كه از كپي كردن جلوگيري مي‌نمايد. اسم و آرم شركت و باركد نيز مي‌تواند بر روي برچسب چاپ شود تا امنيت بالاتري را تأمين نمايد.
  8. از مواد چسبنده با كيفيت بالا ساخته شده كه تقريباً براي تمام سطوح مختلف و محيط باز و بسته قابل استفاده مي‌باشد

 

مزایای برچسب های امنیتی

برچسب های امنیتی مزایای بسیاری دارند که عبارتند از:چاپ لیبل

  • چسبندگی بالا
  • مناسب برای موارد امنیتی
  • امکان جداسازی از اموال نمی باشد
  • مقاوم در برابر انواع حلال و عوامل محیطی

موارد استفاده از لیبل امنیتی

  • بر روی ضمانت باطری موبایل
  • بر روی قطعات الکترونیکی حساس
  • بر روی نامه های سری و مهم
  • برای گارانتی قطعات ریز
  • برای گارانتی رم موبایل
  • و…

 

موارد کاربرد لیبل امنیتی و برچسب امنیتی اثرگذار بر سطح زیرین TT

  1. براي پلمپ كردن مدارك ونامه‌هاي مهم
  2. براي پلمپ كردن كارتن وجعبه‌ها
  3. براي پلمپ كردن ابزارهاي IT
  4. براي پلمپ كردن كيف‌هاي محرمانه
  5. براي پلمپ كردن جعبه‌هاي پول
  6. براي پلمپ كردن محفظه‌هاي پلاستيكي و شيشه‌اي
  7. براي پلمپ كردن محصولات نظامي
  8. براي پلمپ كردن محصولات مواد غذايي
  9. براي پلمپ كردن فلكه‌ها و شيرهاي تخليه

 

لیبل امنیتی

استفاده از  لیبل امنیتی بطور کلی در بیشتر مشاغل و فعالیت‌ها یک عمل جا افتاده محسوب می‌گردد. لیبل‌های امنیتی اوصولاً به منظور تأمین امنیت کالا و مهر و موم کارتن‌ها، نامه‌ها، اسناد و … استفاده می‌شوند. این لیبل برای کالاهایی که ممکن است در معرض جعل یا کپی قرار بگیرند مورد استفاده است. دیگر کارایی لیبل امنیتی ردگیری اموال شرکت، اداره‌جات و … می‌باشد.

این لیبل‌ها یکبار مصرف هستند و بعد از برداشتن، آن‌ها را نمی‌توان مجدد استفاده کرد. علت این امر تکه‌تکه شدن آن‌ها هنگام برداشتن و کندن می‌باشد. لیبل‌های امنیتی عموماً در ابعاد کوچک و سفید رنگ هستند. این لیبل‌ها خود دارای انواع مختلفی هستند که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع لیبل امنیتی

برچسب یا لیبل‌های امنیتی در حوزه‌های مختلف و با ویژگی‌های متفاوتی ممکن است به چاپ برسند که در ادامه برخی آن‌ها را شرح می‌دهیم.

برچسب پلمپ: این نوع لیبل امنیتی عموماً برای ما آشناتر می‌باشد. این برچسب چسبندگی بالایی داشته و پس از کنده شدن قسمت مدنظر را به مشتری نمایش می‌دهد. این قسمت‌ها می‌توانند لوگو، آرم یا هر جمله و عبارت دیگری باشند.

برچسب گچی (خردشونده): همانگونه که از نام این برچسب‌ها پیداست از مواردی نظیر گچ و آهک تهیه می‌شوند. این نوع لیبل یکجا کنده نشده و همچنین بسیار شکننده نازک می‌باشد. از مزیت این نوع لیبل‌های امنیتی می‌توان به چسبندگی زیاد و قابلیت چسبیدن آن‌ها به سطوح مختلف (روغنی و ناصاف) اشاره کرد.

برچسب هولوگرام: این نوع برچسب‌ها کاربردهای فراوانی در زندگی ما داشته‌اند و ردپای آن‌ها را در پاسپورت، اسناد رسمی، گواهینامه و … می‌بینیم. عموماً این برچسب نشان‌دهنده اصالت می‌باشد و از تصویر سه بعدی ساخته شده است که جلوه زیبایی نیز دارد.

برچسب RFID: این برچسب ساخته شده از یک تراشه و یک آنتن می‌باشد. تراشه آن اطلاعات مربوط به کالا را در خود ذخیره می‌کند. اطلاعات روی این برچسب‌ها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و از فواصل چند متری نیز قابل شناسایی‌اند.

موارد گفته شده تنها بخشی از انواع لیبل‌های امنیتی می‌باشند. برخی دیگر از لیبل‌های امنیتی موجود در بازار عبارت‌اند از: لیبل CERTIFICAT، برچسب اسکرچ، برچسب وید و … . شما می‌توانید تمامی این لیبل‌های امنیتی را با بهترین کیفیت خود از چاپ لیبل  تهیه نمائید.

موارد استفاده و کاربرد لیبل امنیتی

لیبل‌های امنیتی یکی از پرکاربردترین لیبل‌ها می‌باشند که در موارد بسیاری آن‌ها را می‌بینیم. برخی از این کاربردها را در زیر برایتان آورده‌ایم

سطوح محل استفاده لیبل امنیتی و برچسب امنیتی اثرگذار بر سطح زیرین TT

  1. فلز، پوليش خورده يا رنگ خورده و يا كُرم دار
  2. سطوح پلاستيكي سخت يا نرم
  3. شيشه
  4. سطوح لمينت شده
  5. كارتن يا فيبر
  6. صفحه‌هاي پلاستيكي كه با اكريل ساخته شده است.چاپ لیبل
  7. چوب، تخته سه لایی
  • پلمپ کردن نامه‌ها و اسناد
  • تأمین امنیت هواپیماها به منظور جلوگیری از دسترسی به نقاط غیرمجاز
  • پلمپ کردن ماشین و جلوگیری از ورود به آن‌ها در مواردی که ماشین تازه تولید شده است
  • شناسایی اصالت و و سالم بودن داروهای گیاهی
  • استفاده از آن‌ها در در حفاظت اطلاعات الکترونیکی و قطعات کامپیوتر
  • حفاظت از آرای مردم در رأی‌گیری‌ها
  • برچسب گارانتی محصولات
  • کارت‌های قرعه‌کشی
  • شناسایی دارایی و اموال شرکت‌ها

مزیت لیبل امنیتی

  • قدرت چسبندگی بالا
  • مقرون به صرفه بودن
  • قابلیت استفاده و نصب بر روی انواع مختلف کالاها
  • تأمین امنیت و جلوگیری از دسترسی به کالاها
  • مدیریت اموال
  • مقاومت در برابر رطوبت و انواع حلال‌ها

لیبل امنیتی 

  1. در این نوع لیبل امنیتی دستکاری آن منجر به ظاهر شدن بر روی لیبل و سطح زیرین آن می شود، که مشاهده این پیام نشانه بازشدن لیبل است. و ممکن در بعضی از مواقع از گارانتی خارج می شود
  2. اين برچسب‌ها توسط ظاهر نمودن پيغام مخفي در زماني كه لیبل امنیتی جدا مي‌شود نشان دهنده فك شدن برچسب امنیتی خواهد بود.
  3. اين  برچسب‌ها با خاصيت خود به خود ظاهر شدن پيغام مخفي يك ابزار بسيار عالي براي تشخيص سرقت يا دستكاري محصولات شما خواهد بود.
  4. هر تلاشي براي دستكاري برچسب امنیتی توسط اشکار شدن پيغام پنهانی قابل شناسايي خواهد بود.
  5. اين برچسب‌ها يك روش ساده و مشاهده ‌اي براي بازرسي كالا در اختيار شما قرار مي‌دهد كه مي‌تواند باعث پيشگيري از خسارت ‌هاي احتمالي گردد.
  6. در مقابل گرما و سرما مقاوم بوده و هر تلاشي در جهت برداشتن لیبل امنیتی با استفاده از منبع گرمايي يا سرمايي امكان پذير نبوده و پيغام مخفي ظاهر مي‌گردد. که لیبل به دو قسمت می شود
  7. يك برچسب امنیتیبه طور کاملمي‌تواند شماره سريال و یا بارکد مشخص داشته باشد كه از كپي كردن جلوگيري مي‌نمايد. اسم و آرم شركت و باركد نيز مي‌تواند بر روي برچسب چاپ شود تا امنيت بالاتري را تأمين نمايد.
  8. از مواد چسبندگی با كيفيت بالا ساخته شده كه تقريباً براي تمام سطوح مختلف و محيط باز و بسته قابل استفاده مي‌باشد.

موارد کاربرد لیبل امنیتی و برچسب امنیتی

  1. براي پلمپ كردن مدارك ونامه‌هاي مهم
  2. براي پلمپ كردن كارتن وجعبه‌ها
  3. براي پلمپ كردن ابزارهاي IT
  4. براي پلمپ كردن كيف‌هاي محرمانه
  5. براي پلمپ كردن جعبه‌هاي پول
  6. براي پلمپ كردن محفظه‌هاي پلاستيكي و شيشه‌اي
  7. براي پلمپ كردن محصولات نظامي
  8. براي پلمپ كردن محصولات مواد غذايي
  9. براي پلمپ كردن فلكه‌ها و شيرهاي تخليه

دستبند شناسایی بیمار    دستبند شناسایی نوزاد    لیبل آزمایشگاهی     لیبل صدفی  چاپ لیبل صدفی   لیبل ترانسپارنت    لیبل شبرنگ   چاپ لیبل شبرنگ   لیبل اثر گذار     کاغذی     چاپ لیبل کاغذی

متال   متالایز   چاپ لیبل متالایز    ریبون    چاپ رول   حرارتی   لیبل دی جی کالا

انواع چاپ لیبل‌ امنیتی

چاپ لیبل‌های امنیتی در چهار مدل رایج زیر کاربرد دارد:

1. چاپ برچسب گارانتی محصول

هر مشتری‌ای تمایل دارد که محصولی که می‌خرد را نو تحویل گرفته و برچسب آکبند بودن آن را خودش باز کند. از طرفی هم تقریبا گارانتی تمامی محصولات، پس از باز شدن برچسب آکبندی آنها، طی مدت زمانی مشخص شروع می‌شود. به همین منظور برچسب گارانتی محصول به تولیدکنندگان و واردکنندگان این امکان را می‌دهد که بتوانند محصول خود را پس از فروش به منظور خدمات دهی کنترل و ردیابی کنند. همچنین با چاپ بارکد بر روی این برچسب‌ها که بیشتر از جنس شبرنگ (چاپ شبرنگ) و گچی (چاپ لیبل گچی) بوده، امکان آمارگیری برای صاحبان صنایع به راحتی فراهم می‌آید.

2. چاپ برچسب اصالت محصول

اگر محصولی دارید که سازنده و یا واردکننده آن هستید و بر روی برندینگ آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، حتما نمی‌خواهید هیچ کالای مشابه و یا جعلی دیگری با نام و اعتبار شما فعالیت کند.
برچسب‌های اصالت محصول همچون لیبل هولوگرام، دقیقا همین کاربرد را برای شما دارد و فقط شما را قادر خواهد ساخت که آنها را به طور انحصاری روی محصولاتتان بچسبانید. همچنین این برچسب‌ها ظاهر بسته بندی شما را زیباتر جلوه داده و آگاهی از برندتان را افزایش می‌دهند.

3. چاپ برچسب پلمپ محصول

چنانچه به منظور ایجاد درجات بالاتری از امنیت چون محرمانگی، می‌خواهید صندوق، پاکت، اسناد، درب سالن امتحانات، جعبه و یا بسته‌ای را پلمپ کنید می توانید از این برچسب‌ها استفاده کنید. این برچسب‌ها که بیشتر از جنس وید (چاپ لیبل وید)، گچی و لایه‌شونده بوده، بعد از باز شدن، تحت هیچی شرایطی به حالت اولیه باز نخواهد گشت.

4. چاپ برچسب قرعه کشی

خیلی از مواقع کارخانه‌ها، شرکت‌های تولیدی و یا سازمان‌های خاص برای جذب مشتری و یا کارمندان خود، از کوپن‌ها و یا کارت‌های قرعه‌کشی بهره می‌گیرند. در این شرایط برای اطمینان از صحت فرآیند اهدا و ارسال آن به دست فرد مناسب و جلوگیری از تقلب، از چاپ لیبل اسکرچ که به نوعی لیبل امنیتی به شمار می‌آید، استفاده می‌کنند.
این برچسب‌ها در برابر کپی‌برداری و انواع روش‌های رایج تقلب چون حرارت دادن و یا در برابر گاز فرئون قرار دادن، مقاوم بوده و به محض دستکاری آن، باز شده و پیغام مخفی آن که نشان دهنده باز شدن آن است،‌ پدیدار می‌شود

 

سطوح محل استفاده لیبل امنیتی و برچسب امنیتی

  1. فلز، پوليش خورده يا رنگ خورده و يا كُرم دار
  2. سطوح پلاستيكي سخت يا نرمچاپ لیبل
  3. شيشه
  4. سطوح لمينت شده
  5. كارتن يا فيبر
  6. صفحه‌هاي پلاستيكي كه با اكريل ساخته شده است.
  7. چوب، تخته سه لایی ، ام دی اف
  8. سطوح پلاستيكي كه چرب نباشد و یا خراشیدگی نداشت باشند و صاف باشند.
نکات فنی لیبل امنیتی و برچسب امنیتی
  • دامنه دمايی قابل استفاده اثرگذار بين منها 30 تا 60 درجه سانتیگراد
  • برای چسباندن برچسب‌های امنیتی موارد زیر در محل استفاده مناسب نیستند و نوعی مزاحم برای استفاده محسوب می شوند. روغن/ گرد و غبار /رطوبت/یخ زدگی/حلال/ چربی/ وجاهای پر کاربرد.
دسته بندی اسناد مهم

بسیاری از سازمان ها با اسناد حساسی سروکار دارند و اینکه از جمله آنها میتوان به اطلاعات محرمانه مشتریان یا اسناد آینده شرکت اشاره کرد. بهترین راه برای تامین ایمنی اسناد و مدارک شرکت، استفاده ازبرچسب امنیتی روی پوشه ها  پرونده ها میباشد.

جلوگیری از دسترسی به ماشین

با چسبانیدن لیبل امنیتی بین درز درب خودرو (پلمپ) میتوان از ورود به درون ماشین جلوگیری کرد. از این نوع مهر و موم میتوان برای ماشین های تازه تولید شده و همچنین برای توقیف خودرو (در پارکینگ ) استفاده کرد.

لیبل وید (VOID)

برچسب وید (VOID Label) نوعی برچسب امنیتی است که به گونه ای طراحی شده تا در هنگام برداشتن یا دستکاری برچسب، یک پیام باطل کننده (void) بر روی بستر برچسب نمایان میشود. این قابلیت بسته به نتیجه دلخواه از طریق روکش ها و ورقه های مخصوصی ایجاد می شود که با جدا شدن برچسب از روی سطح، جدا یا لایه لایه می شوند.

 

این برچسب ها معمولاً با مواد پلی استر و یک لایه اضافی ساخته می شوند که یا لایه دیگری از پلی استر است یا یک پوشش نازک معمولاً رنگی یا فلزی روی آن را میپوشاند. از برچسب وید معمولا برای بسته بندی استفاده میشود و هنگام از بین رفتن، علامت پاک نشدنی از خود به جا میگذارد.

 

برچسب گچی

برچسب گچی لیبل امنیتی است که بسیار جالب عمل کرده و هنگام جدا شدن از سطح به هیچ وجه یکدست کنده نمی شود و اصطلاحا خرد می شود. نوع هر لیبلی را می توان به حالت گچی تولید کرد و قابلیت های امنیتی آن بهره برد.

 

برچسب اسکرچ

تا به حال شده است که کد قرعه کشی را با خراشیدن لایه روی لیبل در بیاورید؟ یا برای درج رمز آنتی ویروس سطح روی جعبه را بخراشید؟ ماده ای که برای حفاظت اطلاعات از آن استفاده می شود، اسکرچ نام دارد. اصلی ترین کاربردی که لیبل اسکرچ دارد، جلوگیری از خواندن اطلاعات برای افراد متفرقه است.

 

لیبل RFID

RFID یا سامانه بازشناسی با امواج رادیویی یکی از جدید ترین فناوری ها برای ردیابی کالا ها و محصولات است. در تقریبا تمامی فروشگاه های مد و پوشاک از این تکنولوژی و لیبل های آن استفاده می شود و اجازه خروج کالا بدون تسویه حساب را نمی دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا