لیبل پشت چسب دار 

لیبل پشت چسب دار 

لیبل پشت چسب دار  در صنعت بسته‌بندی و پخش محصولات، لیبل پشت چسب دار بسیار حائز اهمیت می باشد که برای شناسایی، قیمت‌گذاری، مشخصات و دیگر اطلاعات محصول استفاده می‌شود. این اطلاعات برای مصرف‌کننده بسیار

حائز اهمیت می‌باشد و به وی کمک می‌کند تا از خرید محصول درست و مطابق با نیازهای خود اطمینان حاصل کند. دراین مقاله به بررسی تمامی اطلاعاتی که در لیبل پشت چسب دار می‌آیند می‌پردازیم.

نام و برند محصول

نام و برند محصول یکی از مهمترین اطلاعاتی است که در لیبل پشت چسب دار درج می‌شود. این اطلاعات به هویت محصول مربوط می‌شود و به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا به سرعت محصول خود را شناسایی کرده و با برند و کیفیت

آن آشنا شود. این مطلب برای تحقیق و مقایسه محصول در بازار عملا مفید است.

مواد تشکیل‌دهنده

مواد تشکیل‌دهنده محصول نیز باید در لیبل پشت چسب دار ذکر شود. این اطلاعات برای افرادی که دارای حساسیت‌های غذایی هستند یا افرادی که به دنبال رژیم غذایی خاصی هستند، بسیار مهم است. این مواد می‌توانندچاپ لیبل

شامل سایر اطلاعاتی مثل مقدار کالری، چربی، نمک و قند نیز باشد. برای اطلاعات بیشتر، جدول ارزش غذایی محصول نیز ممکن است در لیبل پشت چسب دار قرار داشته باشد.

مزایای کاربرد برچسب کاغذی چیست؟

ممکن است این سوال در ذهن اغلب مخاطبان ایجاد شود که چرا چاپ لیبل کاغذی از اهمیت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند؟ در این‌جا به برخی از مزایای محصول اشاره می‌شود که نشان از اهمیت برچسب‌های کاغذی

در بسته‌بندی محصولات مختلف دارد:
• کاغذی و براق‌بودن لیبل آن را به انتخاب اصلی اغلب سازمان و شرکت‌ها تبدیل کرده است؛ چراکه به‌خوبی از پس تبلیغ و جذب مخاطب بر می‌آید. محصولی را تصور کنید که با لیبلی براق و چشم‌گیر

بسته‌بندی شده است، بدون شک این بسته‌بندی شما را به خود جذب خواهد کرد.
ماهیت برچسب های کاغذی به نوعی است که به‌خوبی روی بسته‌بندی یا هر سطح دیگری می‌چسبد؛ بنابراین نیازی نیست که نگران برداشته‌شدن آن در مراحل حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی بود.
این نوع لیبل را می‌توان در دو نوع کم چسب یا برچسب تولید کرد که هر کدام در بخش و موقعیت ویژه‌‌ای به‌کار می‌رود.
میزان چسبندگی لیبل‌های کاغذی بسته به اینکه در چه سطحی قرار است استفاده شود، تغییر می‌کند.
این محصول را می‌توان با انواع دستگاه‌های دیجیتال، افست و فلسکو چاپ و عرضه کرد.

لیبل کاغذی حرارتی نیمه براق نوعی برچسب سفید حرارتی (thermal) با گرماژ 55 و 70 گرم است که دارای پوشش چسب اکریلیک(پایه آب) یا هات ملت(ذوب داغ) می باشد.
مواد اولیه این لیبل کاغذی حرارتی پشت چسب دار بر اساس بازارهای هدف و استانداردهای آن انتخاب و تولید می شود.

چاپ لیبل

با وجود مزایای زیاد و محبوبیت بالا در مقایسه با سایر لیبل‌‌ها از قیمت نسبتا مناسبی برخوردار است تا بتوان در اغلب کسب‌و‌کارها از آن استفاده کرد.
لیبل کاغذی در انواع رنگ‌‌های پرمخاطب مانند قرمز، سبز، زرد و آبی چاپ می شود.
قابلیت چاپ باکیفیت روی لیبل‌های کاغذی مزیتی است که آن را از سایر لیبل‌ها متمایز و در میان صاحبان کسب‌و‌کار محبوب می‌کند.
چاپ لیبل کاغذی به‌دلیل کاربردهای متنوع و چندگانه محبوبیت بالایی دارد و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ماهیت کاغذی این برچسب موجب شده است تا آن را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و متنوعی طراحی و چاپ کرد.چاپ لیبل پشت چسب دار

تاثیر لیبل پشت چسبدار بر روی موفقیت کسب و کار بر هیچ کس پوشیده نیست؛ زیرا نه تنها به برندسازی شما کمک می‌کند، بلکه با ایجاد حس مثبت در خریدار وفاداری او به محصولات و خدمات شما بیشتر خواهد شد.

در ادامه با چاپ همراه باشید تا علاوه بر تعریف لیبل پشت چسبدار، انواع و مزیت‌های آن را به شما معرفی کنیم

انواع لیبل پشت چسبدار

امروز در صنایع گوناگون و برای برچسب زدن روی محصولات از پشت چسب دار با توجه به بسته‌بندی استفاده می‌شود. هر کدام از این لیبل‌ها می‌توانند به صورت پشت چسبدار رولی یا رول لیبل و یا لیبل شیت عرضه شوند. مهم‌ترین این برچسب‌ها عبارت است از:

۱- پشت چسبدار کاغذی

این مدل از لیبل پشت چسبدار، پرکاربردترین نوع برای برچسب زدن بر روی محصولات گوناگون است. این مدل از لیبل، دوام بالایی دارد و در جابه‌جایی محصولات به آن آسیبی نمی‌رسد. قیمت کاغذ لیبل پشت چسب دار نیز نسبت به دیگر انواع پایین‌تر است. این نوع لیبل در مدل‌های مات، گلاسه و نیمه گلاسه در تولیدی برچسب کاغذی ساخته و تولید می‌شود.

۲- پشت چسبدار متالایز

لیبل متالایز از جنس آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده و دوام بسیار بالا، مقاومت زیاد و ظاهر بسیار زیبا و شیکی دارد. رنگ این نوع از لیبل طلایی و یا نقره‌ای است و در دو حالت مات و یا براق تولید می‌شود. این نوع از لیبل، کاربرد گسترده‌ای در صنایع گوناگون دارد و برای برچسب زدن بر روی لوازم خانگی، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات صنعتی و لوازم الکترونیکی به کار می‌روند.

۳- پشت چسبدار شیشه ای

به این مدل از لیبل پشت چسبدار، لیبل شفاف نیز گفته می‌شود. این لیبل‌ها در واقع مشابه لیبل‌هایی هستند که پشت شیشه خودرو چسبانده می‌شود.  مدل از برچسب‌ها، مقاومت بالایی حتی در مقابل رطوبت دارند.
این مدل از لیبل‌ها بر روی انواع بسته‌بندی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، ظروف و بطری‌های گوناگون کاربرد دارند.  مدل از لیبل، گاهی کاغذ پشت چسب دار شیشه ای نیز نامیده می‌شود.

توصیه هایی برای استفاده بهینه از رول کاغذ پشت چسبدار حرارتی :

1- کلیه رول ها، در محل خشک و تمیز و روی پالت نگه داری شوند.
2- کلیه رول ها به صورت ایستاده چیدمان شوند.
3- هنگام چیدمان، جهت سهولت جداسازی، از تکه کاغذ های سیلیکونی ما بین حلقه ها استفاده شود.چاپ لیبل
4- شرایط ایده آل انبارش، چاپ و فرآوری لیبل : دما 20 الی 25 درجه سانتیگراد و رطوبت 50% الی 60% می باشد.

توجه :

1- تغییرات رطوبتی،باعث موج دار شدن لبه ها می شود.
2- حرارت های بسیار بالا، باعث چسبناک شدن لبه ها می گردد.
3- حرارت های بسیار پایین (حدود صفر درجه)، باعث بروز مشکلات در دایکات می گردد.

آماده سازی برای چاپ :

1- هنگام حمل و نقل، مواظب باشید تا حلقه ها دچار آسیب دیده گی یا زدگی نشوند.
2- توصیه می گردد 48 ساعت قبل از شروع به چاپ، رول ها به محل چاپخانه انتقال داده شود.
3- هنگام برش جامبو رول ها، تنش جمع کن طوری تنظیم می گردد که کشش کاغذ پشت چسبدار بیش از حد نباشد.
4- اگر بعد از مرحله چاپ، عملیات دیگری برروی رول ها انجام خواهد گرفت و فاصله زمانی بیش از 12 ساعت است توصیه می گردد در همان فاصله زمانی رول ها در یک کاور پلی اتیلنی پیچانده شود.

ویژگی ها:

1. قابلیت پرینت بالا

2. قابل ارائه به صورت رولی و دایکات شده

3. مناسب برای دایکات برداری به دلیل رهاشوندگی مطلوب

4. تولید شده با بهترین نوع کاغذ حرارتی

چاپ لیبل از نیازهای اصلی یک محصول جهت شناسایی نام برند شما می باشد، امروزه کمتر محصولی می توان یافت که احتیاج به یک لیبل پشت چسبدار و برچسب نداشته باشد، شبکه چاپ با توجه به تخصص در زمینه چاپ از جمله چاپ لیبل کاغذی چسبدار و همکاری با صنایع بزرگ مواد غذایی ،صنعتی با دهها نمونه کار منحصر بفرد، آمادگی خود را برای ارائه محصولات پشت چسبدار سازمان ها و شرکتهای مختلف به صورت کاملا اختصاصی و با کیفیت بالا و طبق نظر مشتری اعلام می دارد. نکاتی که در طراحی و چاپ لیبل و برچسب بسیار مهم است، تعیین ابعاد و قالب لیبل بر اساس سایز و ابعاد محصول، تست لیبل و برچسب مصرفی بر روی محصول شما، نوع روکش ،چاپ لیبل چسبدار و کیفیت آن، ساخت قالب لیزری جهت کیفیت و سهلوت در برداشتن و چسباندن، و طراحی بر اساس اصول چاپ و بدون اشتباهات نوشتاری ، که کاربرد اصلی کاغذ پشت چسبدار بر روی : انواع بطری ها، ظروف پلاستیکی و فلزی ، کارتن ، محصولات و تجهیزات، آرایشی بهداشتی ، صنایع غذایی ، شویند ها، برچسب و لیبل های تبلیغاتی و غیره … می باشد. و همچنین این مجموعه قابلیت چاپ لیبل پی وی سی PVC را دارا می باشد. مزایایی تولید لیبل و برچسب شامل : حک اطلاعات شرکت و آرم و لوگو و سایر اطلاعات محصول و استاندارد های تایید کننده است و گاهی به عنوان یک پیشنهاد و یا تخفیف ویژه می باشد، که روکش UV و سلفون بر روی لیبل باعث شفافیت و جلوگیری از سایدگی می شود. طی آمار 10 ساله مجموعه شبکه چاپ لیبل پشت چسبدار برای یک محصول تا 27 درصد آمار فروش محصول را بالا می برد ، لیبل چسبدار علاوه بر دادن هویت نقش ویژه ای در محافظت محصول و نمایش برند دارد، چاپ لیبل در واقع راهی برای موفقیت برند و فروش محصول است . کسب اعتبار نزد مصرف کننده از دیگر مزایایی چاپ لیبل پشت چسبدار در ایران می باشد .

معرفی کاغذ پشت چسبدار

کاغذ پشت چسبدار نوعی از کاغذ است که قابلیت چسبانده شدن روی سطوح مختلف را داراست. این نوع کاغذها تحت عنوان لیبل هم شناخته میشوند. درواقع این کاغذها دارای یک بخش رویه (Front Stock) و یک بخش زیره (Release Line) میباشند. بخش رویه دارای یک سطح از جنس گلاسه و کتد به صورت مات یا براق و یک سطح چسبدار (Adhesive) است. روی سطح گلاسه میتوان طرح‌های مختلف را چاپ کرد و سطح چسبدار را به مکان مورد نظر چسباند.

دوام و استحکام کاغذهای پشت چسبدار بالا بوده و کیفیت چاپ آنها نیز مطلوب است. زیره این نوع کاغذها به دو صورت زرد و سفید عرضه میشود. قابلیت چسبندگی این لیبل ها به صورتی است که پس از چسبانده شدن بدون پارگی قابل جدا کردن نیستند.

کاغذهای پشت چسبدار تنوع گوناگونی دارند.این کاغذها از نظر کیفیت و جنس رویه، ضخامت زیره و قدرت چسبندگی از یکدیگر متمایز میشوند.

سایز کاغذهای پشت چسبدار

این نوع کاغذ به صورت بندهای ۲۰۰ برگی ارائه میشود. هر برگ کاغذهای پشت چسبدار دارای ابعاد ۷۰*۵۱ سانتیمتر معادل ۷۰۰*۵۱۰ میلیمتر میباشد.

موارد استفاده کاغذ پشت چسبدار

کاغذهای پشت چسبدار معمولا جهت لیبل زدن روی محصولات مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. چاپ روی کاغذهای پشت چسبدار از چاپ روی خود محصول ساده‌تر است و این کاغذها به سادگی روی سطوح چسبانده میشوند. بنابراین استفاده از این کاغذها بابت لیبل محصولات مختلف بسیار مرسوم است.

موارد استفاده لیبل انواع صنایع غذایی، نوشیدنی، آرایشی بهداشتی و بسیاری صنایع دیگر را شامل میشود.

برندهای کاغذ پشت چسبدار

برندهای معروف این نوع کاغذها شامل برچسب‌های سوپرانو (Suprano)، رویال (Royal)، پیک پاور (Peak power)، دکسی (Dexi)، ستیو (Cetio)، گلدن طلایی (Gold Golden)، گلدن مشکی (Black Golden) و کرب (Crab) میباشند.

11 دیدگاه دربارهٔ «لیبل پشت چسب دار »

  1. بازتاب: چاپ لیبل حرارتی صدفی -

  2. بازتاب: لیبل پرینتر حرارتی مستقیم -

  3. بازتاب: انواع چاپگر لیبل و بارکد -

  4. بازتاب: چاپ لیبل پشت چسب دار صدفی pvc -

  5. بازتاب: انواع کاغذ های پشب چسب دار -

  6. بازتاب: چاپ برچسب شیشه ای لوازم آرایشی -

  7. بازتاب: برچسب پشت متال -

  8. بازتاب: برچسب مواد غذایی فریزر -

  9. بازتاب: چاپ برچسب مواد غذایی آماده -

  10. بازتاب: چاپ لیبل آبمیوه -

  11. بازتاب: لیبل لبه چسب دار -

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا