چاپ لیبل چیست
چاپ لیبل چیست یکی از پرطرفدارین ابزارهای چاپ دیجیتال، چاپ لیبل یا به اصطلاح چاپ پشت چسبدار است که معمولاً برای چسباندن بر روی محصولات و خدمات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. این برچسبها بر روی هر سطح صاف و
مسطحی میچسبند و در برابر عوامل محیطی، شستشو، رطوبت و صدمات مقاومت و ماندگاری بالایی دارند.
چاپ وینیل بهترین انتخاب برای مشاغلی است که میخواهند نام محصول برند سازنده، اطلاعات تماس، آدرس، طریقه مصرف، بارکد و اطلاعات کلی درباره محصولات یا خدمات خود را در معرض دید
مصرف کنندگان و مخاطبین قرار دهند.
محصولاتی که دارای لیبلهای پشت چسبدار جذاب و با کیفیت هستند، توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب میکند. لیبل در واقع شناسنامه و هویت محصولات محسوب میشود و بدون داشتن ب
رچسبهای با کیفیت،
محصولات اعتبار خود را در بین مصرف کنندگان از دست میدهند. بنابراین نتیجه میگیریم که چاپ لیبل موجب جلباعتماد و توجه مصرف کنندگان نسبت به برند و افزایش میزان فروش شما میشود.
لیبل کاغذی رایجترین و ارزانترین لیبل موجود در صنعت بارکدینگ است. از معایب آن میتوان آسیبپذیری بالای آن در برابر پاره شدن و مقاومت پایین در برابر محیط مرطوب و همچنین در تماس مستقیم
با انواع مواد شیمیایی را نام برد.
اهمیت طراحی لیبل های مواد غذایی
در گذشته، بستهبندی تنها وسیلهای برای ارائه محصول به مشتری به شمار میرفت و نقش لیبلها نیز در این میان، فقط لیستی از جزئیات محصول جهت آگاهی مشتریان و انتقال اطلاعات به آنها بود
. اما امروزه رویکرد
فروشگاههای محصولات غذایی و بهداشتی در طراحی لیبل بسیار متفاوت از گذشته بوده و لیبل به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذب مشتری، تبدیل به مؤلفهای کلیدی در راستای تمایز یک محصول نسبت
به کالاهای مشابه شده است.
طبق آنچه که تجربه نشان داده، بیشتر از اطلاعات حک شده بر روی لیبل، طراحی ظاهری و رنگبندی لیبلهای کالاست که میتواند عاملی برای جلب توجه مشتری و تصمیم به خرید محصول باشد.
زیرا استفاده از رنگهای مناسب در بستهبندیهای مواد غذایی، عاملی برای تحریک اشتهای فرد و افزایش انگیزه خرید محصول مورد نظر در مشتری میباشد.
اصول و نکات مهم در طراح لیبل مواد غذایی
طراحی لیبل محصولات غذایی و ارائه آن بصورتی خلاقانه و حرفهای نیاز به آگاهی نسبت به تکنیکهایی خاص در طراحی و رعایت نکاتی کلیدی در این زمینه دارد. به کار بردن این نکات میتواند
تأثیر بسیار زیادی در ارتقای محصول
عرضه شده داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از این نکات مهم میپردازیم.
سادگی و وضوح در طراحی لیبل های غذایی
یک لیبل با طراحی شلوغ و پیچیده میتواند باعث سردرگمی مشتری و حتی دلیلی برای انصراف او از خرید محصول باشد، به ویژه مشتریانی که اولین نکته مهم برای آنها بخش ارزشهای غذایی لیبل است.
بنابراین استفاده از یک طرح با تصاویر و فونتی ساده جهت انتقال اطلاعات مورد نیاز، میتواند بهترین انتخاب در طراحی لیبل مواد غذایی و در نتیجه کسب رضایت مشتری باشد.
تطابق طرح لیبل و محتوای درونی
یکی از مهمترین نکاتی که هنگام طراحی لیبل باید مورد توجه قرار بگیرد تناسب بین طراحی لیبل و محتوای درونی محصول عرضه شده است. وجود ناهماهنگی میان لیبل و واقعیت محصول، میتواند باعث بیاعتمادی
مشتری به برند مورد نظر باشد. لذا انتقال اطلاعات صحیح و مطابق با کالا، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
- دستبند شناسایی بیمار دستبند شناسایی نوزاد لیبل آزمایشگاهی لیبل صدفی چاپ لیبل صدفی لیبل ترانسپارنت لیبل شبرنگ چاپ لیبل شبرنگ لیبل اثر گذار کاغذی
- چاپ لیبل کاغذی متال متالایز چاپ لیبل متالایز ریبون چاپ رول حرارتی لیبل دی جی کالا برچسب انرژی چاپ برچسب انرژی برچسب لوازم خانگی برچسب طلا کوب
- چاپ لیبل طلا کوب لیبل پی وی سی لیبل میوه لیبل صنایع شیمیایی برچسب فروشگاهی