اهمیت طراحی لیبل های مواد غذایی
در گذشته، بستهبندی تنها وسیلهای برای ارائه محصول به مشتری به شمار میرفت و نقش لیبلها نیز در این میان، فقط لیستی از جزئیات محصول جهت آگاهی مشتریان و انتقال اطلاعات به آنها بود.
اما امروزه رویکرد فروشگاههای محصولات غذایی و بهداشتی در طراحی لیبل بسیار متفاوت از گذشته بوده و لیبل به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذب مشتری، تبدیل به مؤلفهای کلیدی در راستای
تمایز یک محصول نسبت به کالاهای مشابه شده است. طبق آنچه که تجربه نشان داده، بیشتر از اطلاعات حک شده بر روی لیبل، طراحی ظاهری و رنگبندی لیبلهای کالاست که میتواند عاملی برای
جلب توجه مشتری و تصمیم به خرید محصول باشد. زیرا استفاده از رنگهای مناسب در بستهبندیهای مواد غذایی، عاملی برای تحریک اشتهای فرد و افزایش انگیزه خرید محصول مورد نظر در مشتری میباشد.
اصول و نکات مهم در طراح لیبل مواد غذایی
طراحی لیبل محصولات غذایی و ارائه آن بصورتی خلاقانه و حرفهای نیاز به آگاهی نسبت به تکنیکهایی خاص در طراحی و رعایت نکاتی کلیدی در این زمینه دارد. به کار بردن این نکات میتواند تأثیر بسیار زیادی
در ارتقای محصول عرضه شده داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از این نکات مهم میپردازیم. دستبند
سادگی و وضوح در طراحی لیبل های غذایی
یک لیبل با طراحی شلوغ و پیچیده میتواند باعث سردرگمی مشتری و حتی دلیلی برای انصراف او از خرید محصول باشد، به ویژه مشتریانی که اولین نکته مهم برای آنها بخش ارزشهای غذایی لیبل است.
بنابراین استفاده از یک طرح با تصاویر و فونتی ساده جهت انتقال اطلاعات مورد نیاز، میتواند بهترین انتخاب در طراحی لیبل مواد غذایی و در نتیجه کسب رضایت مشتری باشد.
تطابق طرح لیبل و محتوای درونی
یکی از مهمترین نکاتی که هنگام طراحی لیبل باید مورد توجه قرار بگیرد تناسب بین طراحی لیبل و محتوای درونی محصول عرضه شده است. وجود ناهماهنگی میان لیبل و واقعیت محصول، میتواند باعث بیاعتمادی
مشتری به برند مورد نظر باشد. لذا انتقال اطلاعات صحیح و مطابق با کالا، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
استفاده از خلاقیت در طراحی لیبل
نوآوری و خلاقیت در طراحی تصویر هک شده بر روی لیبل، رنگبندی و سبک نوشتاری آن از نکاتی بسیار مهم و تأثیرگذار بر مشتری محسوب میشود. اصولاً محصولات غذایی خاص نظیر خرما که تفاوت چندانی در
بین برندهای مختلف عرضهکننده آن وجود ندارد، با طراحی متفاوت بستهبندی و لیبل است که میتوانند در جذب مشتری موفق عمل کنند. و یا بطور مثال در خوراکیهای مختص به کودکان این نکته اهمیتی دوچندان پیدا میکند؛
زیرا یک طراحی شاد و استفاده از رنگبندی جذاب میتواند توجه کودکان را تا حد زیادی به خود جلب کند. در نهایت تمامی این موارد بستگی به خلاقیت طراح در خلق ایدهای مبتکرانه و چشمگیر دارد.
لیبل آزمایشگاهی لیبل آزمایشگاهی حرارتی لیبل شبرنگ لیبل اسباب بازی چاپ لیبل صدفی چاپ لیبل شبرنگ لیبل آزمایشگاهی لیبل صدفی دستبند شناسایی بیمار
تناسب جنس لیبل با محصول
از دیگر نکات قابل توجه در طراحی لیبل، انتخاب لیبلی با جنس متناسب با محصول است. این بستگی به میزان انعطافپذیری جنس دارد. اگر نیاز به حفظ فرم محصول در حالتی خاص دارید،
گزینه مناسب لیبلهای مقوایی است. در غیر اینصورت جنسهای گلاسه و نیمهگلاسه انتخاب بهتری برای اجناس انعطافپذیرتر خواهد بود. و یا در حالتی که نیاز به محافظت کالا از خیس شدن و ایجاد خش
بر روی آن میباشد، باید از لیبلی با جنسی مقاوم و ضد آب استفاده شود.