لیبل مواد غذایی منجمد
طراحی لیبل مواد غذایی، بخش مهمی در طراحی بستهبندی مواد غذایی است. یک طراحی مناسب بستهبندی و لیبل مواد غذایی، میتواند نقش مهمی در متمایز کردن کالای شما در شلفهای فروشگاهها و شناساندن آن
به مشتری ایفا کند. در طراحی بستهبندی و لیبل مواد غذایی باید دانش و تخصص کافی را داشته باشید تا بتوانید بستهبندیهای محصولاتتان را مطابق با نیاز مشتریان و بازار تطبیق دهید.
لیبل برای صنایع مختلفی مثل صنایع آرایشی، دارویی و بهداشتی، مواد غذایی، ابزارآلات و… کاربرد دارد؛ که ما در این مقاله قصد داریم اهمیت طراحی لیبل مواد غذایی و نکاتی را برای تاثیرگذاری بهتر لیبل مواد غذایی بررسی کنیم؛
در ادامه همراه ما باشید.
چرا طراحی لیبل مواد غذایی اهمیت دارد؟
چاپ لیبل مواد غذایی یا برچسب که برای هر محصول بنابر ویژگیها و مشخصات آن محصول طراحی میگردد، اهمیتی کمتر از کیفیت محصول ندارد. لیبل محصولات تاثیر زیادی بر مصرفکنندگان آنها دارد؛ در جذب به سمت محصول،
انتخاب و تصمیمگیری. مخصوصا در صنایع غذایی داشتن لیبل مواد غذایی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است، مانند: طراحی لیبل نوشیدنی، لیبل عسل، لیبل روغن کنجد، لیبل گوشت و مرغ، لیبل تن ماهی و…
نکات طراحی لیبل مواد غذایی
در اینجا چند نکات مهم در طراحی لیبل مواد غذایی را که در طول سالها تخصص و کار در این زمینه جمعآوری کردهایم، برای شما آماده کردیم که رعایت آنها باعث ارتقا محصول شما میشود.
1. ساده و واضح بودن، اصل اول طراحی لیبل مواد غذایی
در طراحی لیبل مواد غذایی در استفاده از تصاویر و فونتها برای کسب بیشترین رضایت و تجربه کاربری، سعی کنید تا جای ممکن ساده پیش بروید. زمانی که لیبل محصولات زیادی شلوغ شود، مشتریان را فراری میدهد.
شما که نمیخواهید افراد زیادی برای فهم محتوای محصولتان جمع شوند؟!
این موضوع مخصوصا برای مشتریانی که مستقیما به سراغ لیبل مواد غذایی و ارزشهای غذایی محصولات رجوع میکنند صادق است. شما باید بهترین و سادهترین روش را برای انتقال اطلاعات مواد غذایی به مشتریان و
مخاطبانتان استفاده کنید، در غیر این صورت آنها برند دیگری انتخاب میکنند.
2. میخواهید لیبل مواد غذایی شما چه پیامی را انتقال کند؟
شما به عنوان تولیدکننده یا فروشنده مواد غذایی، قرار نیست که همیشه فروش را به صورت شخصی انجام دهید. بنابراین نیاز است گاهی لیبلها و بستهبندی محصول جای شما صحبت کنند.
محصولتان چه نوع محصولی است؟ ترشیجات، حبوبات، ادویهجات، روغن، گوشت یا…،
چه افرادی مورد هدف این محصولات هستند؟ چگونه باید آنها را مصرف کنند؟ از چه موادی تشکیل شده است؟ چگونه تهیه شده است؟ در یک لیبل مواد غذایی حرفهای و مناسب، باید تمام این موارد لحاظ شود.
3. از رنگها هوشمندانه استفاده کنید.
رنگها باعث انتقال پیام میشوند و برای جلبتوجه مشتریان در زمان پنجره فرصت ضروری هستند. پنجره فرصت: فرصتی که باید استفاده شود وگرنه از دست میرود. اگر از رنگ مورد نظر آنها در طراحی لیبل مواد غذایی استفاده کنید
احتمال بیشتری وجود دارد که در مسیر کالای شما متوقف شوند.
در طراحی لیبل مواد غذایی، رنگها باید هوشمندانه و طبق روانشناسی رنگ برای محصولات استفاده شوند تا برای محصولات شما کارساز باشند. به عنوان مثال، رنگ قرمز نشان از جسارت و همچنین تندی دارد یا رنگ آبی و
سبز نشان از آرامش یا استفاده از طبیعت.
لیبل اثر گذار– لیبل شبرنگ– لیبل اسباب بازی– لیبل محصولات غذایی– لیبل صدفی– لیبل ترانسپارنت– لیبل مواد آرایشی– لیبل مواد شوینده– لیبل امنیتی– لیبل خودرویی