لیبل‌های روی محصولات غذایی و آشامیدنی

لیبل‌های روی محصولات غذایی و آشامیدنی

باید با مقررات تعیین شده توسط سازمان‌های دولتی، مانند سازمان غذا و دارو (FDA) در مطابقت داشته باشد. این شامل اطلاعات دقیق و واقعی در مورد محصول، اندازه و رنگ فونت خاص، و هرگونه هشدار

یا سلب مسئولیت مورد نیاز است. رعایت این مقررات برای اطمینان از ایمنی مشتری و اجتناب از جریمه یا جریمه برای عدم رعایت ضروری است.

برچسب یا لیبل کاغذی

لیبل‌های کاغذی، با بهره گیری از انواع کاغذ مانند نیمه گلاسه (نیمه براق)، گلاسه و مات تولید می‌شوند. لیبل کاغذی در همه صنایع بویژه بسته‌بندی پوشاک، دارو، مواد غذایی و خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیبل کاغذی یا برچسب از رایج‌ترین و ارزان‌ترین لیبل موجود در صنعت بارکدینگ است. از معایب آن می‌توان آسیب‌پذیری بالای آن در برابر پاره شدن و مقاومت پایین در برابر محیط مرطوب و همچنین در تماس مستقیم

با انواع مواد شیمیایی را نام برد.

لیبلهای کاغذی برای افزایش کیفیت، مقاومت و حتی گاهی برای جنبه بصری آن  از روکش یووی ، سلفون مات یا براق  استفاده میشود. قیمت روکش یووی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و همچنین به صورتچاپ لیبل

فوری و یک روزه آماده می‌شود. لیبل با سلفون براق یا مات از انواع پرطرفدار لیبل به شمار میرود. نمونه براق آن جلا و شفافیت خاصی به کار میدهد ولی نمونه مات آن وقار و سنگینی خاصی به طرح میبخشد.

 لیبل و برچسب پلاستیکی

لیبل‌های پلاستیکی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. انواع مختلفی از این لیبل‌ها، ضد آب هستند و یا در برابر روغن مقاومت بالایی را نشان می‌دهند و می‌توانند در برابرعوامل محیطی مختلف آب، هوا، دما و چاپ(مرکب نوشته‌ و طرح گرافیکی) کیفیت خود را حفظ نمایند.

لیبل پلاستیکی از جنس  فیلم پلیمری است که علاوه بر ساخت لیبل در تولید لفاف ها و بسته بندیهای پلاستیکی نیز کاربرد دارد. ماده اصلی فیلم های پلیمری مانند هر پلاستیک دیگری از نفت ساخته میشود که توسط فرآیندهای پترو شیمی به انواع مختلفی تبدیل میشوند برای آشنائی بیشتر با خواص پولیمرهای بسته بندی به مقاله مربوطه رجوع نمائید. در این بخش تنها به اختصار انواع آن را مرور میکنیم

لیبل کاغذی یا رول کاغذ پشت چسبدار از مواد مصرف دستگاه لیبل پرینتر که از آن برای چاپ بارکد و محتوا بر روی لیبل کاغذی استفاده می شود به همین دلیل به آن لیبل بارکد می گویند، از آنجایی که سطح این برچسب از جنس کاغذ و پشت آن به چسب آغشته شده به نام کاغذ پشت چسبدار هم مشهور شده است.

رنگ برچسب کاغذی رولی سفید بدون کادر و نوشته است به همین دلیل به آن لیبل خام می گویند، چاپ بر روی لیبل خام با استفاده مکانیسم چاپ حرارت غیر مستقیم انجام می شود پس فقط دستگاه هایی که از ریبون استفاده می کنند امکان چاپ بر روی این برچسب را دارند.

چاپ لیبل

قیمت کاغذ رولی لیبل بسیار به صرفه است و می توان گفت پر فروشترین نوع لیبل به شمار می رود، به دلیل پر تقاضا بودن این جنس در سایز های متنوعی دایکات و عرضه می شود.

تقیسیم بندی لیبل کاغذی بر چه اساس است:

  • سایز لیبل
  • تعداد ردیف های رول
  • تعداد برچسب های چیده شده در هر رول
  • جنس مات و گلاسه

قیمت لیبل کاغذی

  • قیمت تمام شده لیبل کاغذی بسیار به صرفه بوده به همین دلیل اکثر مراکز از این نوع لیبل استفاده می نمایید، قیمت تمام شده هر رول لیبل بستگی به تعداد برچسب های موجود در هر رول، سایز لیبل و تعداد ردیف های لیبل دارد.

لیبل کاغذی در چه جاهایی بیشترین استفاده را دارد؟

  • استفاده از کاغذ چسبدار رولی در فروشگاه، اداره پست، انبار پیشنهاد می شود، هنگام سفارش این لیبل توجه کنید که این لیبل در برابر حرارت و رطوبت مقامت نسبتا کمی دارد پس برای شرایط آب و هوایی سخت پیشنهاد نمی شود و مناسب محیط های مسقف است.

چاپ لیبل کاغذی به چه صورت انجام می شود؟

  • چاپ مورد نیاز لیبل کاغذی، مکانیسم چاپ حرارت غیر مستقیم و استفاده از ریبون است، در این نوع چاپ دستگاه لیبل زن با انتقال حرارت به ریبون و کاغذ چاپ پر رنگ با با کیفیتی را درج می نماید، ریبون های سازگار رول برچسب کاغذی ریبون وکس و وکس رزین هستند، ریبون های سایزهای متفاوتی دارند، هنگام خرید بهتر است به سایز لیبل و عرض چاپ دستگاه لیبل زن خود توجه کنید تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

لیبل امنیتیلیبل شبرنگلیبل خودروییلیبل امواللیبل میوهلیبل شیشه ایلیبل صدفیلیبل کاغذی  لیبل آزمایشگاهیچاپ لیبل طلاکوبلیبل پی وی سی

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top