چاپ دیجیتال لیبل شیشه ای

چاپ دیجیتال لیبل شیشه ای

چاپ سیلک معمولا برای تیراژهای معمولی تک رنگ و یا دو رنگ مجزا می‌باشد.

در چاپ سیلک محدودیت رنگ وجود دارد و نمی‌توان تصویر رنگی چاپ نمود.

اما مزیت چاپ سیلک این است که جرم زیادی از رنگ روی لیبل شیشه ای قرار می‌گیرد.

همچنین می‌توان از رنگ سفید در چاپ سیلک لیبل شیشه ای استفاده نمود.

چاپ دیجیتال شامل انواع زیر می‌باشد:

چاپ با دستگاه دیجیتال، اکوسالونت، فلت بد، و یو وی

که برای متراژهای زیر 100 متر مربع و تعداد کم می‌باشد از روش چاپ دیجیتال استفاده می‌شود.چاپ لیبل

البته متراژهای زیر 100 متر مربع را با چاپ افست هم می‌شود انجام داد اما مقرون به صرفه نیست.

به عنوان مثال چاپ لیبل سایز 5 * 5 سانت تعداد 1000 عدد با روش افست مقرون به صرفه نیست.

چاپ با دستگاه لیبل پرینتر

چاپ با دستگاه لیبل پرینتر بصورت تکرنگ مشکی و یا سفید انجام می‌شود.

حداکثر عرض چاپ با دستگاه  لیبل پرینتر بصورت رول با عرض 10 سانت انجام می‌شود.

نقش لیبل در صنعت غذا و نوشیدنی

چاپ لیبل نقش مهمی در صنعت غذا و نوشیدنی دارد. لیبل‌های روی محصولات غذایی و نوشیدنی به عنوان یک ابزار ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمل می‌کنند و اطلاعات مهمی مانند ارزش‌های تغذیه‌ای، مواد تشکیل دهنده و آلرژیهای احتمالی را ارائه می‌دهند. در این مقاله به نقش چاپ لیبل در صنعت غذا و نوشیدنی و اهمیت آن در تضمین ایمنی و رضایت مشتری می پردازیم.

1- اطلاعات مواد تشکیل دهنده:

یکی از نقش های اصلی لیبل ها در صنعت غذا و نوشیدنی، ارائه اطلاعات در مورد مواد تشکیل دهنده به کار رفته در محصول است. این اطلاعات برای مصرف کنندگانی که آلرژی یا عدم تحمل غذایی دارند ضروری است. لیبل ها فهرست دقیقی از مواد تشکیل دهنده، از جمله هرگونه آلرژنی که ممکن است در محصول وجود داشته باشد، ارائه می دهد. این اطلاعات به مصرف کنندگان کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد انتخاب های غذایی خود بگیرند و از خطرات بالقوه سلامتی خودداری کنند.

2- اطلاعات تغذیه ای:

لیبل های روی محصولات غذایی و نوشیدنی نیز اطلاعات مهم تغذیه ای را ارائه می دهند. این شامل تعداد کالری، چربی، پروتئین و کربوهیدرات های موجود در محصول می شود. این اطلاعات به مصرف کنندگان کمک می کند تا درباره رژیم غذایی خود تصمیمات آگاهانه بگیرند و می تواند به ویژه برای افرادی که نیازهای غذایی خاصی دارند، مانند افراد مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی، مهم باشد

3- اطلاعات ایمنی:

لیبل های روی محصولات غذایی و آشامیدنی نیز اطلاعات مهم ایمنی را ارائه می دهند. این شامل هرگونه هشدار یا اقدامات احتیاطی است که مصرف کنندگان باید هنگام استفاده از محصول انجام دهند. به عنوان مثال، لیبل ها ممکن است اطلاعاتی در مورد خطرات احتمالی خفگی یا نیاز به نگهداری محصول به روشی خاص برای جلوگیری از فساد یا آلودگی ارائه دهند.

4- شناسایی محصول:

لیبل روی محصولات غذایی و آشامیدنی نیز نقش کلیدی در شناسایی محصول دارد. لیبل‌ها نام و توضیحات واضح و مختصری از محصول را ارائه می‌دهند که تشخیص و تمایز محصول را از سایر محصولات در قفسه‌های فروشگاه برای مصرف‌کنندگان آسان می‌کند. لیبل ها همچنین ممکن است شامل نام تجاری، اطلاعات سازنده و کد محصول باشد که برای ردیابی محصول ضروری است.

لیبل امنیتیلیبل شبرنگلیبل خودروییلیبل امواللیبل میوهلیبل شیشه ایلیبل صدفیلیبل کاغذی  لیبل آزمایشگاهیچاپ لیبل طلاکوبلیبل پی وی سی

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top