لمینت برچسب شبرنگ

لمینت برچسب شبرنگ

لمینت برچسب شبرنگ هنگامی که می خواهید برچسب شبرنگ شما مقاومت بالایی داشته باشد و دوام آن افزایش یابد، تنها لازم است تا آن را کنید. کردن یکی از فرایند های تکمیلی در چاپ شبرنگ به حساب می‌ آید.

در  شبرنگ، با استفاده از دستگاه‌ های مخصوص یک لایه محافظ بر روی برچسب قرار می دهند. این لایه محافظ در شبرنگ، باعث می شود تا دوام برچسب به شکل چشمگیری افزایش یابد.

از سویی سلفن برچسب شبرنگ باعث می شود تا رنگ‌ های بکار رفته در طراحی لیبل در چاپ به شکل بهتری نشان داده شوند و زیبایی آنها چندین برابر شود. لمینت کردن برچسب به صورت قرار دادن لایه ای نازک

از جنس پی وی سی با ضخامت‌ های متفاوت بر روی برچسب انجام می گیرد. با استفاده از لمینت رنگ چاپ شده بر روی برچسب شبرنگ، کاملا ثبات پیدا می کند. همچنین لمینت قابلیت مات و یا براق کردن سطح

برچسب‌ ها را نیز دارد. در بیشتر موارد از کردن برای برچسب‌ هایی که قرار است در فضای باز و محیط بیرونی باشند، استفاده می کنند.

کاربرد های  برچسب شبرنگ

  • از پارگی برچسب جلوگیری می کند.
  • مانع از چروک یا لوله شدن برچسب می شود.
  • باعث می شود که رنگ برچسب به مرور تغییر نکرده و کمرنگ نشود.
  • هرگز لکه یا سیاهی روی برچسب قرار نمی گیرد.
  • باعث می شود تا لیبل خاصیت ضد خش پیدا می کند.
  • باعث می شود تا سطح لیبل به مرور چربی نگیرد.
  • در برابر عوامل محیطی مختلف مانند باد، باران، تابش مستقیم آفتاب، سرما و یا گرما شدید مقاومت خوبی پیدا می کند.چاپ لیبل

برش شبرنگ چگونه انجام می شود.

برای برش لیبل شبرنگ، از دستگاه کاتر پلاتر استفاده می کنند. این دستگاه قادر است به صورت دیجیتالی ترسیم و برش طرح مورد نظر را انجام دهد.

دستگاه کاتر پلاتر می تواند به برنامه‌ های نرم افزاری مخصوص طراحی و برش متصل شود. بعد از آن طرح و ابعاد آن از طریق نرم افزار برای دستگاه ارسال می شود و دستورات لازم انجام می گیرد.

به دلیل این که دستگاه کاتر پلاتر طراحی و برش را با دقت بالایی انجام می دهد، برای برش لیبل‌ های شبرنگ گزینه مناسبی و خوبی است.

در حال حاضر قابلیت طراحی با چندین رنگ متفاوت به کاتر پلاتر افزوده شده است. کاتر پلاترها در دو مدل ایستاده و رومیزی در بازار موجود هستند.

انواع لمینت برچسب پس از چاپ
  • لمینت سرد و مات: لمینت سرد نیازی به حرارت ندارد و پرس آن با دستگاه انجام می شود. به دلیل اینکه از ضخامت کمتری برخوردار است می توان به آسانی آن را خم کرد. لازم به ذکر است که  این نوع لمینت
  • نور را نمیتواند انعکاس دهد.
  • لمینت سرد و براق: بیشترین استفاده آن برای برچسب های تزئینی است.به این دلیل  که این نوع لمینت براق است، زیبایی چشم‌نوازی را به لیبل می بخشد. در این مدل هم نیازی به استفاده از حرارت نیست.
  • لمینت گرم و مات: استفاده از  این مدل لمینت شبرنگ با  دستگاه‌ های مخصوص و حرارتی صورت می گیرد. از این لمینت را اغلب در برچسب‌ هایی با ابعاد بزرگ استفاده می کنند. همچنین به دلیل این که نمی تواند
  • نور را ساطع کند، تصویر چاپ شده روی آن از وضوح بالایی برخوردار است.
  • لمینت گرم و براق: این نوع از لمینت را  کمتر مورد توجه قرار می دهند و برای تولید آن از دستگاه‌ های مخصوص حرارتی استفاده می کنند.
چه اطلاعاتی بر روی برچسب شبرنگ درج می شود

بر روی برچسب های شبرنگ می توان اطلاعات مختلف و طرح‌ های زیبایی درج کرد که بسته به نوع کاربرد لیبل‌ های شبرنگ متفاوت هستند. در بسیاری از صنایع مختلف  از لیبل و برچسب شبرنگ برای برند سازی استفاده می کنند،

به همین دلیل روی این لیبل‌ ها لوگو کسب و کار خود را نصب می کنند.

اگر بخواهند  از این لیبل شبرنگ‌ ها به عنوان برچسب اموال استفاده کنند، موارد و اطلاعاتی مثل نام شرکت و بارکد محصولات باید بر روی آن چاپ کنند. در بعضی از موارد اطلاعات محصول بر روی برچسب شبرنگ چاپ می شود.

در این حالت از رنگ‌ های متنوعی می توانند استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا