کاربرد لیبل صدفی

کاربرد لیبل صدفی

سایر ویژگی‌هایی که لیبل پی وی سی را از سایر برچسب‌ها متفاوت می‌کند:

  • مقاومت در برابر حرارت: لیبل پی وی سی یا برچسب صدفی تا دمای 80 درجه سانتی گراد را تحمل می‌کند و از روی سطح بلند نمی‌شود.
  • شفاف بودن: لیبل PVC در دو نوع مات و شفاف موجود است. با توجه به نیازهای هر مجموعه می‌توان از برچسب PVC مات و یا شفاف استفاده کرد.
  • انعطاف پذیری: برچسب صدفی انطاف پذیری بالایی دارد بنابراین روی سطوح ناهموار به خوبی قرار می‌گیرد.
  • رنگی بودن: برچسب پی وی سی هم به صورت رنگی (نارنجی، قرمز، سبز و ….) و هم به صورت سفید صدفی موجود است.

کاربرد لیبل پی وی سی

لیبل پی وی سی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد از جمله در صنایع غذایی، خودرو سازی، طلا و جواهر، انتقال خون و … .

زمانی‌که برچسب صدفی از روی سطح جدا می‌شود رد و اثری از آن روی سطح کالا باقی نمی‌ماند (Removable) و به راحتی می‌توان آن را جایگزین کرد. این ویژگی عمدتا در آزمایشگاه‌ها برای لیبل گذاری تجهیزات آزمایشگاهی و

لوله‌های آزمایش استفاده می‌شود.

چاپ برچسب PVC

برای چاپ روی برچسب PVC یا لیبل صدفی معمولا از ریبون وکس رزین یا رزین استفاده می‌شود. هزینه چاپ برچسب PVC بسته به تعداد مورد نیاز، الزام به برشی خاص، چاپ رنگی یا تک رنگ، مات یا براق، سایز و ابعاد

برچسب پی وی سی تعیین می‌شود. برای اینکه بتوان در هزینه‌های چاپ صرفه جویی کرد بهتر است از برچسب‌های پی وی سی چند ردیفه استفاده کرد تا با در نظر گرفتن عرض ریبون بتوان از تمام عرض چاپ بهره برد.

لیبل پی وی سی کاغذ پشت چسبداری است که حالت پلاستیکی داشته و از پلی وینیل کلراید ساخته شده است.

پلی وینیل کلراید یا به اختصار PVC ماده انعطاف پذیر در برابر حرارت و ضربه بوده و به لیبل صدفی نیز معروف است.

برچسب پی وی سی به نام های PP,PE,PET و PVC مشهور است.

برچسب PVC در انواع مات و براق و شفاف (ترانسپارنت) موجود می باشد و از نظر چسبی در دو نوع کم چسب (آکرونال) و پر چسب (هات ملت) قابل تولید می باشد.

برای چاپ اطلاعات روی این نوع لیبل از ریبون وکس رزین، رزین یا سوپر رزین استفاده می شود، در نتیجه کیفیت و ماندگاری چاپ بالا رفته و به راحتی پاک نمی شود.

مزایای لیبل پی وی سی شامل:

۱- داشتن کیفیت فوق العاده بالا

۲- داشتن مقاومت بالا

۳- مقاومت در برابر حلال ها، آب و سایر محصولاتچاپ لیبل

۴- قیمت مناسب

۵- قابل تولید در سایز و طرح های مختلف

۶- قدرت چسبندگی بسیار بالا

۷- طول عمر بالا و مقاومت بالا در برابر سایش نسبت به لیبل کاغذی

نوع دیگری از برچسب PVC که در آزمایشگاه­ ها بر روی لوله ها استفاده می شود، حرارتی بوده و با نام ریموو نیز شناخته می شود، این نوع برچسب برای چاپ نیاز به ریبون نداشته و با استفاده از حرارت هد

پرینتر اطلاعات روی آن چاپ می شود.

لیبل ترانسپارنت نوع دیگری از این متریال بوده که نوشته های آن از هر دو سو مشخص است و به طور عمده بر روی شیشه های اتومبیل، کارت های ضمانتی و … استفاده می شود.

در صنایع مختلف خودرویی، لوازم خانگی، فولاد، رنگ، پتروشیمی، مواد آرایشی و بهداشتی، صنایع شیمیایی، داروسازی، آزمایشگاهی و… کاربرد دارد.

این نوع برچسب پایه ای ایده آل برای برچسب های چاپی با کیفیت بالا و بادوام است، همچنین رنگ ها و طرح های مختلف با توجه به نیاز مشتریان برروی آن قابل چاپ می باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا