لیبل چیست

لیبل چیست

لیبل صدفی | لیبل، به‌طور کلی به برچسب یا برچسب‌زدن چیزی به منظور شناسایی، توصیف و اطلاع‌رسانی درباره آن اشاره دارد. این برچسب‌ها معمولاً بر روی محصولات، بسته‌بندی‌ها، کارتن‌ها،

کنتینرها یا موارد دیگر قرار می‌گیرند.

استفاده از لیبل‌ها می‌تواند به دلایل مختلف باشد:

  1. شناسایی محصول: لیبل‌ها برای شناسایی محصول و تفاوت آن با دیگر محصولات مشابه به کار می‌روند. معمولاً شامل نام محصول، برند، شماره مدل و اطلاعات مشابه است.
  2. اطلاع‌رسانی: لیبل‌ها می‌توانند اطلاعات مفصلی را در مورد محتوای محصول، نحوه استفاده، تاریخ انقضاء و نکات مهم دیگر ارائه دهند.
  3. مقادیر تغذیه‌ای: در صورتی که محصولات غذایی باشند، لیبل‌ها معمولاً اطلاعات مربوط به ارزش‌های تغذیه‌ای، مواد مغذی و کالری محصول را نیز در خود جای می‌دهند.
  4. ایمنی و هشدارها: لیبل‌ها می‌توانند هشدارهای مربوط به استفاده ایمن از محصول، علائم خطر، موارد ممنوعه و غیره را نیز شامل شوند.
  5. کد‌ها و تاریخچه: در برخی موارد، لیبل‌ها شامل کدهای اختصاصی یا بارکد هستند که به منظور پیگیری و ثبت اطلاعات در زنجیره تأمین و فرآیندهای توزیع استفاده می‌شوند.

مهم است که لیبل‌ها دقیق و صحیح باشند و اطلاعات موجود در آن‌ها کامل و قابل فهم باشد تا مصرف‌کنندگان بتوانند از محصول با آگاهی کافی استفاده کنند.

لیبل صدفی یا برچسب صدفی

لیبل صدفی یا pvc نوعی لیبل پشت چسبدار است که سطحی صاف و صیقلی و حالتی پلاستیکی دارد. این لیبل در برابر کشیدگی و پاره شدن بسیار مقاوم است.چاپ لیبل

لیبل چیست؟

لیبل ها در واقع برچسب هایی هستند که از جنس های مختلفی مانند پلاستیک، پی وی سی، کاغذ، فلز و… با طرح های مختلف و دلخواه در سایزهای متفاوت چاپ می شوند و روی محصولات در

صنایع گوناگون می چسبند تا اطلاعاتی در مورد خود محصول یا شرکت سازنده به مشتریان ارائه کند. معمولا روی لیبل های پشت چسب دار اطلاعاتی مانند موارد زیر درج  می شود:

  • اسم و لوگوی شرکت تولید کننده
  • اطلاعات و مشخصات در خصوص محصول و مواد اولیه و به کار رفته
  • نحوه نگهداری محصول
  • نحوه استفاده
  • اطلاعات تماس شرکت تولید کننده
  • علامت های استاندارد و نشان های کسب شده
  • QR کد
  • و…

لیبل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. لیبل پشت چسب دار، لیبل PVC، لیبل شیشه ای، لیبل حرارتی، لیبل صدفی و غیره.

لیبل صدفی در چه صنایعی کاربرد دارد؟

این مدل از لیبل، به دلیل مقاومت بالا وتحمل دماهایی بسیار پایین و بالا، کاربردهای وسیعی پیدا کرده است. این مدل از لیبل برای محصولاتی که باید در محیط‌های بسیار سرد قرار گیرند، مناسب است.

این لیبل همچنین در محیط‌های آزمایشگاهی نیز کاربرد دارد.

خرید صدفی توسط صنایع گوناگونی مانند لوازم پزشکی، لوازم بهداشتی و آرایشی، بسته‌بندی، پتروشیمی، رنگ‌سازی، لوازم خودرو، تولد مواد غذایی و مواد شوینده، برای برچسب‌زنی روی محصولات، انجام می‌شود.

چاپ رول لیبل صدفی

چاپ  رول لیبل صدفی در این مرحله، مقدار جوهر جدا شده به دلیل عدم همگن بودن جوهر، خشکی سطح جوهر و سایر عوامل نامشخص، ناهموار می شود. این اثر در روش های چاپ گراور و

چاپ افست گراور آشکار می شود. هنگامی که جوهر جدا می شود، جوهر با ویسکوزیته بالا ممکن است اشکال دم مانند را روی سطح باقی بگذارد، در حالی که جوهر

با ویسکوزیته پایین ممکن است به شکل مقطع گرد پخش شود.  نمونه ای از چاپ افست گراور را نشان می دهد: خط در تصویر نمایه ای از یک شکل مقطع را نشان می دهد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا