سلفون شیرینگ

سلفون شیرینگ

دسته بعدی از مواد که از نایلون‌های شیرینگ به شمار می‌روند، سلفون‌ها هستند. معمولا از سلفون‌ها برای بسته بندی های ظریف‌تر مانند بسته بندی ظروف، به منظور محافظت و جلوگیری از ورود آلودگی

به درون کالا یا محصولات استفاده می شود. چاپ شیرینگ بر روی این محصولات نیز به تازگی انجام می‌شود.

نایلون‌های گلخانه‌ای شیرینگ

این دسته از نایلون‌ها اغلب به عنوان عایق حفظ دما و رطوبت در گلخانه‌ها  کاربرد دارد. نایلون‌های گلخانه‌ای همانند پوششی بر روی اطراف گلخانه عمل می‌کنند که باعث تابش یکنواخت نور به سطح گیاهان

و رشد بهتر و همه جانبه بخش‌های گیاه می‌شوند. همچنین از آنها به عنوان مانعی برای ورود و دفع آفات به درون گلخانه نیز می‌توان استفاده کرد.

انواع روش های بسته بندی شیرینگ

به صورت کلی پلاستیک‌های شیرینگ به دو روش زیر بسته بندی می‌شوند.

شیرینگ دستی: این روش بیشتر برای سفارشاتی با حجم کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این روش بسته بندی توسط  نیروی انسانی صورت می گیرد. همچنین در روش دستی، نیازمند به سشوار صنعتی نیز می‌باشیم.

شیرینگ تونلی (اتوماتیک): در این روش بسته بندی، و حرارت دادن نایلون شیرینگ به صورت اتوماتیک و با کمک دستگاه خاصی انجام می شود. این روش بیشتر مناسب برای خط‌های تولیدی کارگاه‌ها نیز می‌باشد.

دستگاه‌های اتوماتیک شیرینگ تونلی در ابعادهای مختلفی وجود دارند که با توجه به مقدار حجم تولید، دستگاه مورد نظر را انتخاب می‌کنیم.

موارد استفاده و کاربرد نایلون های شیرینگ

عمده مصرف نایلون‌های شیرینگ در صنعت بسته بندی باکس‌های دلستر و بیسکوییت و سایر مواد خوراکی کاربرد دارد. این نایلون به دلیل چند لایه بودن ضخیم‌تر از سایر نایلون مورد استفاده در صنعت بسته بندی نیز می‌باشند

و از مقاومت و استحکام بالایی برخور دارند. پلاستیک شیرینگ برای بسته بندی طیف گسترده ای از محصولات به کار می رود و نسبت به کارتن ها در بسته بندی جای کمتری را هنگام بارگیری اشغال می‌کنند.

همچنین باید گفت که با چاپ شیرینگ، کاربرد آنها بیشتر هم شده است.

چاپ لیبل

دستگاه چاپ شیرینگ

خط تولید برای چاپ روی بسته بندی شیرینگ از ۲ دستگاه مختلف استفاده می کند که دارای کیفیت چاپ و جزئیات بسیار بالایی است از همین رو چاپ با ضمانت کیفیت همراه با تایید اولین نمونه های چاپی و ضمیمه

نمونه چاپ شده و تایید شده از سمت مشتری روی پیش فاکتور انجام می شود تا هیچ ابهامی در سفارشات ثبت شده وجود نداشته باشد.

انواع دستگاه های چاپ عبارتند از :

  • دستگاه چاپ فلکسو ( سیلندر مرکز و استک ) : فلکسو به عنوان یک دستگاه همه کاره چاپ شناخته شده است که روی اکثر مواد اولیه قابلیت چاپ را دارد اما بیشتر برای محصولات پلاستیکی
  • مورد استفاده قرار می گیرد، چاپ فلکسو دارای کیفیت چاپی بسیار بالا با فاصله چاپی بسیار کمی است اما نمونه استک دارای کیفیت پایین تر و فاصله چاپی بیشتری است.
  • در چاپ فلکسو از کلیشه ژلاتینی استفاده می شود که قابلیت چاپ روی انواع محصولات پلی اتیلنی (نایلونی) و پلی پروپلینی (سلفونی) را دارد.
  • دستگاه چاپ هلیوگراور : این دستگاه دارای کیفیت چاپ خیره کننده با جزئیات بسیار بالا است که هیچ فاصله ای چاپی در آن مشاهده نمی شود اما تنها برای محصولات سلفونی (پلی پروپلین) مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در این دستگاه چاپ از کلیشه فلزی با جنس شدن استفاده می شود که کیفیت و طول عمر بسیار بالایی دارد.

لیبل اسبای بازی  لیبل خیار شور  لیبل اموال لیبل حرارتی لیبل بطری لیبل خودرویی  لیبل شیرینگ 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا