شیرینگ پی وی سی

شیرینگ پی وی سی

یکی از ویژگی های این نوع شیرینگ جنس خشک و ضخامت کم آن است. به همین دلیل بیشتر برای روکش روی ظروف و سلفون‌ها و دیگر انواع بسته بندی استفاده می‌شود. همچنین با قابلیت چاپ پذیری بالایی که دارند امکان انواع چاپ شیرینگ بر روی آن ها قابل اجرا می باشد.

شیرینگ پلی الفین

پلی الفین در اصل موادی است، همانند پی وی سی که بیشتر ارتقا یافته و دارای جنس نرم تر، با انعطاف پذیری بالا و چاپ پذیری بهتر اما نازک‌تر می باشد.

نایلون های حباب دار

این نایلون‌ها بیشتر مناسب برای بسته بندی وسایل به خصوص هنگام اسباب کشی است و سبب جلوگیری از آسیب دیدن وسایل می شود. قطعاً شما نیز بعد از باز کردن اسباب و اثاثیه‌ای که خریداری کرده‌اید، این نایلون‌ها را دیده‌اید

منظور ازشرینگ کردن چیست؟

شرینگ یا شیرینگ کردن نوعی پوشش دهی با استفاده از یک لایه نازک PVC به کمک حرارت شرینگ است. در این روش دستگاه لیبل زن که با تکنولوژی شیرینگ، کار می‌کند را دستگاه لیبل شیرینگ می‌گویند. جنس لیبل ‌هایی که در این دستگاه ها استفاده می‌شود از PVC مخصوص صنعت می باشد که ضد آب است.

این نوع از PVC در برابر گرد و غبار و نفوذ آب ماندگاری بسیار بالایی دارد. لیبل یا همان برچسب PVC (پی وی سی) از جنس پلاستیک منعطف طراحی شده است و به همین دلیل مانند مدل‌های کاغذی نیست که با دست پاره شود. هرچند این لیبل ها را می توان لیبل پی وی سی نامید اما با توجه به نوع الصاق آن ها به عنوان لیبل شرینگ نامیده می شوند.چاپ لیبل

نایلون و فیلم شیرینگ

فیلم شرینگ شرایط را جهت نگهداری، بسته بندی، جابجایی و حمل آسان محصولات فراهم می کنند. به مرور زمان فیلم های شیرینگ به دلیل خصوصیات منحصر به فردی مانند انعطاف پذیری، سبکی، استفاده راحت و قیمت مناسب در صنعت بسته بندی جایگاه ویژه ای در بسته بندی محصولاتی همانند قوطی ها، بطری ها، کنسرو ها و همچنین جعبه های کوچک پیدا کرده اند. این فیلم و نایلون ها را در ابعاد مناسب برش زده و انواع مختلف لیبل شرینگ را با استفاده از آن ها تهیه می کنند.

نحوه استفاده از لیبل شیرینگ

به منظور بسته بندی محصولات مختلف با استفاده از روش شیرینگ و لیبل شیرینگ، ابتدا تکه های نازکی از لیبل را به انداره ای که بتواند دور محصول یا قسمتی از آن که باید بسته بندی شود (مانند اینکه درب محصول را بپوشاند) برش زده و به دور محصول مورد نظر پیچیده و به کوره های حرارتی هدایت می شوند. از آنجایی که نایلون شیرینگ در برابر حرارت بسیار حساس است، بلافاصله جمع شده و محصول را درون خود جا می دهد.

در این کوره ها یا دستگاه شیرینگ پک از روش های گوناگونی برای شیرینگ کردن محصولات و بسته بندی استفاده می کنند. از جمله این روش ها می توان به مواردی همانند استفاده از هوای داغ، تونل های بخار و اشعه مادون قرمز اشاره کرد که انتخاب یکی از آن ها به ضریب انقباض این نایلون و جنس و ضخامت آن بستگی دارد.

لیبل اسبای بازی  لیبل خیار شور  لیبل اموال لیبل حرارتی لیبل بطری لیبل خودرویی  لیبل شیرینگ 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا